محسن هاشمی فرزند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از انجام مراحل ثبتنام برای کاندیداتوری در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پدر شما آیتالله هاشمی رفسنجانی وارد عرصه انتخابات ریاستجمهوری خواهند شد؟ گفت: اجازه بدهید من وارد این موضوع نشوم و فضا را هم سیاسی نکنیم. آیتالله هاشمی خودشان تصمیم میگیرند.
وی افزود: از اقصی نقاط کشور فشارها و درخواستهایی نسبت به ایشان انجام شده است، اما به هر حال ایشان باید خودشان به جمعبندی برسند و در نهایت تصمیم بگیرند که بیایند یا اینکه نه.
هاشمی در ادامه همچنین با مورد توجه قرار دادن بحث انتخابات شورای شهر، گفت: با توجه به لیست 31 نفره در تهران و اینکه باید شهر به صورت کاملا تخصصی اداره شود، سعی ما این است که در کنار لیستهای موجود، یک لیست حمل و نقلی را هم مورد توجه قرار دهیم.
وی افزود: برخی همکاران من در شهرداری و وزارت کشور که بر روی بحث حمل و نقل فعال هستند، تلاششان بر این است که ثبتنام کنند تا ما در کنار لیستهای دیگر، یک لیست حمل و نقلی با اولویت مترو در اختیار مردم عزیز قرار دهیم.
هاشمی همچنین گفت: اگر بتوانم از سوی گروههای مختلفی که شکل گرفته حمایت شوم مثبتتر است، ولی به هر ترتیب نگاه من به انتخابات نگاه سیاسی نیست و امیدوارم گروههای مختلف با دیدگاههای تخصصی وارد انتخابات شورای شهر شوند.
مدیرعامل سابق مترو در ادامه با تاکید دوباره بر اینکه نگاه من به شوراها سیاسی نیست و اینطور نیست که سیاست در این موضوع دخالت داشته باشد، گفت: معتقدم که اصلا خدمترسانی به مردم سیاسی نیست و باید با اخلاص عمل شود.
وی گفت: من سالهای زیادی را در دانشگاه تهران گذراندهام و قبل از مترو نیز در دفتر بازرسی رییسجمهور و قبل از آن در زمان جنگ در صنایع دفاعی و موشکی کشور نقش داشتم، ولی با توجه به اینکه عمده خدمات من در شهرداری و حمل و نقل عمومی بوده است و با شهردارهای مختلف از جناحهای مختلف از جمله آقای کرباسچی، الویری، ملکمدنی، مقیمی، احمدینژاد و قالیباف کار کردهام میتوانم در این مسیر تاثیرگذار باشم.
هاشمی افزود: اولویت مردم تهران بحث جابجایی، آلودگی هوا، محیط زیست و البته مشکلات حمل و نقلی است و اولویت من نیز در صورت ورود به شورای شهر ابتدا حل مسائل حمل و نقل عمومی با اولویت حمل و نقل ریلی انبوهبر یعنی مترو است.
وی خاطرنشان کرد: طبق طرحی که در شورای شهر و وزارت کشور تصویب شده ما باید 256 ایستگاه مترو داشته باشیم. متروی تهران یک متروی بومی شده است که با استفاده از توان داخلی در بعد تجهیزات و ساخت و ساز فقط کافی است که حمایتهای قانونی از مترو شود تا به سرعت کارها جلو برود.
/27220