یکی از آزمایش‌های استاندارد هواپیما، آزمایش خمش بال است و طی آن، به اندازه 1.5 برابر حداکثر باری که بال هواپیما در شرایط پرواز تحمل می‌کند، به آن اعمال می‌شود تا از کیفیت اتصالات و عملکرد بال اطمینان حاصل شود.

در این تصویر که مربوط به آزمایش بهار 2010/1389 است، نمایی از اوج این آزمایش را برای بال‌های هواپیمای بوئینگ 787 دریم‌لاینر مشاهده می‌کنید. بال‌های هواپیما بیش از 7.5 متر به بالا خم شده‌اند که حاصل اعمال نیرویی 1.5 برابر بیشتر از حداکثر نیروی آیرودینامیکی در شرایط پرواز است. نتایج آزمایش نشان داد که سازه بال و اتصالات آن در چنین شرایطی هیچ انحرافی از عملکرد پیش‎بینی‌شده نشان نمی‎دهند.
برای مشاهده تصویر در نمای بزرگ‌تر، اینجا را کلیک کنید.

5353

منبع: خبرآنلاین