این هواپیما که آیکون2 (Icon II) نام گرفته، تغییرات گستردهای نسبت به تنها هواپیمای تجاری فراصوت پیشین یعنی کنکورد نشان میدهد. موتورهای هواپیما بالای بال قرار گرفتهاند تا از بال بهعنوان سپری در برابر غرش کر کننده موتورها استفاده کنند؛ و دم V شکل هواپیما هم موج ضربهای حاصل از پرواز فراصوت را به پشت هدایت میکند تا مسافت بیشتری را در هوا طی کرده و از شدت آن به هنگام رسیدن به سطح زمین (و آسیب زدن به گوشهای مردم) بکاهد.
هواپیماهای کنکورد که با سرعت 2 ماخ (دو برابر سرعت صوت) در مسیر لندن-نیویورک و پاریس-نیویورک پرواز میکردند، در سال 2003/1382 به دلیل آلودگی صوتی شدید و هزینههای گزاف نگهداری بازنشسته شدند.
برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.
5353