رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا گفت: با پایان کار هیات های اجرایی، از فردا اقدامات هیات های نظارت آغاز می شود و می توان درباره تعداد نامزدهای رد صلاحیت شده اظهارنظر کرد.

جواد کولیوند که می گوید امشب آمار نهایی تعداد رد صلاحیت شدگان انتخابات شوراها به دست ما می رسد در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: از فردا کار هیات های نظارت آغاز می شود و می توانیم به طور قطع درباره تعداد نامزد ها ی رد صلاحیت شده اظهار نظر کنیم.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در پاسخ به اینکه دلایل ردصلاحیت نامزدهای شوراها شهر و روستا چه مواردی است، گفت: هیات ها عمدتا از مراجع 4 گانه درباه نامزدها استعلام می کنند که مواردی چون معاندین نظام، عدم التزام به ولایت فقیه، عضویت در گروه های منحله،حیف و میل یا غضب اموال عمومی و موارد اخلاقی از جمله دلایل این رد صلاحیت ها است.
بر اساس قانون مراجع چهار گانه شامل نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، ثبت احوال و قوه قضائیه است.
نماینده مردم کرج در مجلس نهم در خصوص فرآیند تائید صلاحیت ها هم اظهار داشت: هیات های اجرایی مسئولیت بررسی استعلام ها را بر عهده دارند و براساس استعلام ها از مراجع 4 گانه نامزد ها را تائید یا رد می کنند و در مرحله بعد موضوع به هیات های نظارت بر شهرستان ها ارجاع می شود  و در نهایت  نظر هیات نظارت ملاک صلاحیت یا عدم صلاحیت یک نامزد انتخابات شوراها است.
وی در پاسخ به اینکه آیا نامزدهایی که در احزاب مشارکت و مجاهدین عضویت داشته اند، رد صلاحیت می شوند، گفت: کسانی که سابقه عضویت در این دو حزب را داشته اند، رد صلاحیت می شوند.

/27212
 

منبع: خبرآنلاین