پدیده ویژه این انتخابات شاید حضور تعداد بالای نامزدهای انتخاباتی باشند که سعی میکنند با شعارهای داغ و تبلیغاتی خود آرای مردم را به خود جلب کنند. این پدیده از جنبههایی شبیه یک بازار بزرگ سیاسی است که هر کس سعی میکند شعارهای خود را به مردمی که میخواهد در روز 24 خرداد پای صندوقهای رای بروند، بفروشد.
در این میان عباس آخوندی که هم اکنون عضو هیات علمی دانشگاه مطالعات جهان دانشگاه تهران و عضو شورای رقابت است و در کارنامه خود سابقه وزارت مسکن و شهرسازی را هم دارد در یادداشتی که در وبلاگ خبرآنلاین منتشر کرده به شرح و توضیح این بازار بزرگ رای پرداخته است. او در این یادداشت متذکر شده که انتخابات یک قرار داد اجتماعی برای حکمروایی بر کشور در یک مدت چهارساله است. در این قرارداد نوعی داد و ستد برنامه و اندیشهی نامزدها از یک سوی و رای شهروندان از سوی دیگر صورت میگیرد.
وی همچنین در تحلیل شرایط بازار از سه عمده بازار را نام میبرد:
1- بازار اندیشههای سوپرمارکتهای صنعتی
2- تیمچه حاجبالدوله
3- بازار اندیشههای ابزاری
وی سپس به توضیح خصوصیات هریک از این سه بازار عمده رای میپردازد. شما میتوانید مشروح این یادداشت را ایــنــجـــا مطالعه بفرمایید.
21923