فارس نوشت:

نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری تعیین زمان برای حل مشکلات اقتصادی را اقدامی پوپولیستی خواند و گفت: در اولین فرصت گرانی‌ها و معضل اشتغال را برای جوانان و بانوان رفع خواهم کرد.

محسن رضایی در نشست خبری امروز خود که در بازار تهران برگزار شد، با تاکید بر مردمی بودن فعالیت‌های انتخاباتی خود، اظهار داشت: معتقدم باید مردم به اقتصاد کشور برگردند.
وی بازار را نماد اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: اقتصاد از کارگران شروع و به بازار ختم می‌شود. من با خیلی از کسبه و بازاریان صحبت کردم. آنها از افزایش قیمت‌ها ناراحتند. فروشندگان می‌گویند با افزایش قیمت کالاها فروش ما کم شده است. بنابراین ما در اقتصاد و زندگی مردم نیاز به تحول اساسی داریم.

گزیده سخنان وی از این قرار است:
* بنا دارم در این نشست خبری از خلاصه کتاب خودم تحت عنوان دولت فراگیر و جامعه امید و سایت «ویکی‌ رضایی» رونمایی کنیم، دولت باید مردم را در امور اجرایی شریک کند.
*نمی‌خواهم زحمات و اقدامات دولت‌های گذشته را نادیده بگیرم. دستاوردها خوب بود، اما در عین حال کم بود. ما دولت‌های دلسوز و پرکاری داشتیم، اما رشد اقتصادی مناسب نبود. رشد اقتصادی بعد از جنگ زیر 4 درصد بود در حالی که باید بالای 8 درصد قرار می‌گرفت.
*سه دولت گذشته از نظر سیاسی با هم تفاوت داشتند اما در زمینه اقتصاد مشابه به هم عمل کردند. چه تضمینی می‌رود که این تیم برود و تیم دیگر بیاید و کارها درست شود؟ بر این باورم که مسئله زندگی و اقتصاد نیاز به تحول جدی دارد. من خود را برای این کارها آماده کرده‌ام. به عنوان سرباز
* باید با تدبیر محاصره‌های اقتصادی را برطرف کنیم، البته دولت مالیات‌ها را زیاد کرده است و علت افزایش مالیات‌ها هم آن است که فروش نفت کم شده است و این نشان می‌دهد که دولت‌ها تاکنون تولیدکننده ثروت نبودند، بلکه مصرف کننده بودند. معتقدم در 100 سال اخیر هیچ دولتی تولیدکننده ثروت نبوده و اگر کسی این دیدگاه را قبول ندارد، حاضرم با آن گفت‌وگو کنم.

* اگر پیروز انتخابات شوم هر خانه را تبدیل به چشمه ثروت می‌کنم و گرانی و بیکاری‌ها را درست می‌کنم و اجازه نمی‌دهم مالیات‌ها بالا رود تا به کسبه و بازاریان فشاری وارد شود.
* من برای حل مشکلات اقتصادی زمان تعیین نمی‌کنم و هر کسی هم که زمان تعیین کند، حرف پوپولیستی زده است. آنچه می‌توانم بگویم آن است که در اولین فرصت گرانی‌ها را مهار و اشتغالی را برای جوانان و بانوان درست خواهم کرد.
/29220

 

منبع: فارس