حجت الاسلام حسن روحانی نامزد دیگری است که برای تشریح برنامه های سیاسی خود پشت تریبون قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ادامه مناظره سیاسی نامزدهای ریاست جمهوری حسن روحانی چهارمین نامزد بود که برنامه های خود در حوزه سیاسی را تشریح کرد. اظهارات حسن روحانی با نقدها و نظرهای صریح 7 نامزد دیگر مواجه شد.

حسن روحانی گفت: در زمینه سیاست داخلی اساس سیاست داخلی دولت تدبیر و امید بر مبنای تامین امنیت و ایجاد آرامش برای همه مردم ایران در تمام ابعاد زدنگی خواهد بود. بخش اقتصادی، فرهنگی، شغلی و حریم خصوصی به گونه ای باشد که مردم همواره احساس آرامش داشته باشند.

وی ادامه داد: مسئله دوم مسئله آزادی است که مردم در تمام ابعاد زندگی آزادی مسئولانه را احساس کنند که متاسفانه امروز برخی از موارد این آزادی حضور مردم در صحنه انتخابات با سختگیری هایی که نیازی نیست وجود دارد.

وی تاکید کرد: مسئله دیگر مسئله عدالت در سراسر کشور و بحث حقوق شهروندی است و همه مردم ایران احساس کنند که شهروند یک کشور واحد هستند و زمینه برای مشارکت همه مردم فراهم شود تا مردم در همه امور شرکت کنند و مشارکت تنها در انتخابات و 22 بهمن نباشد.

روحانی تاکید کرد: در بحث سیاست خارجی هم اینچنین است و باید شرایطی را فراهم کنیم که فرصت های لازم برای مردم ایجاد شود. اینکه اشاره شد در بحث ها که سیاست خارجی ما در دولت اصلاحات ایراد داشته است. کتابی که اخیرا آقای البرادعی نوشته باید بخوانند و تدبیری بود که جلوی جنگ را گرفت.

این نامزد ریاست جمهوری گفت: ما باید واقعیت های تاریخی را تحریف نکنیم و بدانیم شرایط کشور چه بوده است. آنچه من راجع به دو دولت گفتم بخش بزرگی از هدایت های رهبری بوده است.

حداد عادل در نقد حسن سخنان روحانی گفت: در تبلیغات انتخاباتی شما آمده بود که ما باید با کدخدا کنار بیاییم. این کدخدا اگر آمریکا است باقی کشورها رعیت هستیم؟!

سعید جلیلی نیز در نقد روحانی گفت: در بحث سیاست خارجی بحث مهمی که است دفاع از منافع ملت است. آقای البرادعی بعد از آن در صفحه 144 کتاب خاطرات می گوید نه تنها پیشنهاد سه کشور اروپایی ناچیز بود بلکه لحن توهین آمیزی داشت و متکبرانه! این طرح تا جایی پیش رفته بود که قول میداد اروپا دانشمندان ایرانی را تحت پوشش قرار دهد. خود آقای روحانی هم در کتابش میگوید: اگر نگوییم هیچ ایران مابه ازای اندکی دریافت کرد. بحثم این است که آنچه هست، این فرمایش خود شماست. خود دوستان میگویند از خطر نجات میدادیم در حالی که خطری نبود بلکه ایران در اقتدار بود. خطر را اقتدار ما نجات داد.

/27295

 

منبع: خبرآنلاین
"