علی اکبر ولایتی توضیحاتی را درباره حل شدن پرونده هسته ای ایران در زمان ریاست علی لاریجانی در پرونده هسته ای ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ادامه مناظره سیاسی نامزدهای ریاست جمهوری محمدباقر قالیباف در نقد سخنان روحانی گفت: در سال 82 که بنده فرمانده نیروی انتظامی بودم بعد از حوادث 18 تیر هر سال به مناسبت حمله به کوی دانشگاه آنجا موافق بودم که اجازه دهمیم دفتر تحکیم وحدت مراسم را بگیرد و شما می گویید دنبال دردسر هستید و بنده تاکید داشتم که اجازه دهیم دانشجو حرف را بزند. با اصرار قبول شد که آنها تجمعی را بر اساس قانون برگزار کنند.

وی ادامه داد: یک بحث این است که وقتی خودمان در مسئولیت هستیم همین نگاه را به آزادی داشته باشیم که در منظر منتقد داریم. در شورای امنیت کشور در سال 82 در وزارت کشور جلسه ای برگزار شد و گفتم پشت حوادث 82 و حوادثی که در خوابگاه رخ داد و نیروی انتظامی تمام قد جلوی لباس شخصی ها ایستاد معتقد بودم افرادی که پشت صحنه هستند دانشجوها نیستند و گفتم اگر اینگونه است طرق قانون به نیروی انتظامی مجوز ورود بدهند و من اصرار کردم که این افراد که داخل هستند پشت صحنه هستند و خاطر شما هست.

قالیباف ادامه داد: در مجلس ششم توضیح دادیم و زمانی که صحبت می کردم یکی از نمایندگان مجلس که مستند داشتم دخالت داشت گفت منظرو شما من هستم؟ گفتم منظور من شما نیستید. اخیرا دیدید که بی بی سی و voa حرف من را در دانشگاه شریف توسط یکی از سایت های داخلی حذف کردند و گفتند قالیباف دو گانه برخورد می کند در یک جلسه گفتم دفتر تحکیم اظهار نظر کند و در جلسه ای هم در مجلس و شورای امنیت می دانستم که پشت این مسائل دانشجوها نیستند.

عارف در نقد سخنان روحانی اظهار نظر نکرد.

غرضی در نفد سخنان حسن روحانی گفت: شما مطلع هستید کسری بودجه بسیار زیاد است و اشکالات داخلی فراوان است. آیا اعتقاد شما با این وضع موجود به این است که سیاست های داخلی باید پیگیری شود یا سیاست خارجی؟ اگر اعتقاد دارید می توانیم بدون تایید داخلی با آمریکا مذاکره کنیم آیا می توانید موفق می شود؟ وقتی که مصدق مجلس هفدهم را تعطیل کرد و مرحوم آیت الله کاشانی از ایشان فاصله گرفتند و آمریکایی ها دیدند که دست مصدق خالی است کودتا کردند و مردم جوان آنها را 22 بهمن داد.

محسن رضایی با ااشره بتلویحی به سخنان محمدباقر قالیباف و در نقد سخنان روحانی گفت: اگر حرف نزنم به تصمیم گیری مردم ظلم می شود اما اجازه بدهیم به صراحت حرف بزنم. این میز صداقت مسئولان با مردم را نشان می دهد و لذا نباید بگوییم چون دشمنان سواستفاده می کنند حرف نزنیم. واقعیت این است که افراط و تفریط شده است هم در زمان آقای جلیلی و هم در زمان روحانی. درست است که از جنگ جلوگیری کردیم اما نمی توانستیم اینقدر عقب نشینی نکنیم؟ در زمان  جلیلی با سولانا برای 2700 سانتریفیوژ توافق کرده بودیم قبل در زمان آقای لاریجانی؛ آیا اگر این را مکتوب نکرده بودیم بهتر نبود؟ - در این بخش از سخنان رضایی، سعید جلیلی گفت توافقی صورت نگرفت -من در جریان جزئیات هستم. - این افراط و تفریط ها از سیاست اصلی نظام دور بوده است. باید به آن پایان داده شود. حالا گذشت، سوال این است که میخواهیم از گذشته مان بدون کم و کاست دفاع کنیم؟ اگر بوده که نباید مشکلی داشته باشیم. دوستان خود را حق مطلق ندادند. بالاخره سی و چهار سال تازه پا هستیم و باید تجربه را به گروه های بعدی منتقل کنیم. من در دفاع جلیلی و روحانی یا دوستان دیگر که از خود دفاع میکنند میگویم نباید دفاع از خود را به دفاع از نظام و مردم ترجیح بدهیم. شک ندارم با بسیج همه توانایی ملت ایران میشود اقدامات بزرگ انجام داد مشروط به اینکه صداقت را در پیش بگیریم.

سعید جلیلی در پاسخ به اظهارات رضایی گفت: بین حق و باطل راه رفتن دوری از افراط و تفریط نیست و این غلط نیست. اطلاعاتی که شما گفتید مبنای آن درست نیست. مثالی که شما گفتید لاریجانی و معاون سولانا توافق کردند که سولانا قبول نکرد.

حدادعادل نیز در واکنش به سخنان رضایی گفت: آقای رضایی طوری صحبت می کنند که همه ما مردمی نیستیم و تنها ایشان به فکر مردم هستند. ما به فکر مردم هستیم ولی راه ها متفاوت است.

سید محمد غرضی نیز تاکید کرد: به هم ایراد گرفتن ایراد ندارد اما ماهیت موضوع را ندیدن خیلی ایراد دارد. استعداد کشور برای مقابله با این مشکلات تولید نشده است. کسری بودجه و واردات زیاد داریم و این که دشمن برای شما نقشه می گشد ناشی از عدم استعداد داخلی است. شما ارز 7 تومانی را به 3500 تومان رسانده اید و دشمن برای شما نقشه کشیده اید. اینجا محلی است که هرکسی باید استعداد خود را نشان دهد. تا وقتی که استعدادها افزایش نیابد ما دچار کسری می شویم در برابر خارجی ها

ولایتی در نقد سخنان رضایی و روحانی گفت: لاریجانی در مذاکرات در سولانا به جای خوبی رسیدند و همین تعداد سانتریفیوژ را توافق کردند اما درست همزمان با این که لاریجانی با سولانا مذاکره می کردند یکی از مقامات در نماز جمعه گفت ما مذاکره هسته ای نمی کنیم و سولانا به آقای لاریجانی گفت مسئول اجرایی کشور اینطوری گفته است و بنده مشابه این را در دوران وزارت کشور داشته ام. دشمن می بیند که لاریجانی زحمت فراوان داشته است و به توافق رسیده است. لاریجانی مشکل هسته ای را حل کرده بود.

جلیلی به ولایتی گفت: این اطلاعات درست نیست.

ولایتی نیز در پاسخ به جلیلی گفت: هرچه می گوییم جلیلی می گوید درست نیست.

/27295

 

منبع: خبرآنلاین
"