کاهش بی پشتوانه دلار به جهش قیمتی منتهی شد.

علی پاکزاد: امروز دلار با قیمتی بین 3210 تا 3250 تومان معامله می شود، این در حالی است که روز یکشنبه قیمت هر دلار در بازار بعد از حدود دو هفته کاهش به 2980 تومان رسید یعنی بعد از هفت ماه به زیر مرز 3000 تومان رسید.

کاهش دو هفته ای دلار با افت حدود 700 تومان دلار همراه شد ولی به نظر می رسد کاهش بی پشتوانه ارز که بنا بر گفته کارشناسان اقتصادی ناشی از فضای روانی بعد از انتخابات بوده جهت معکوس یافته و با همان سرعتی که پایین آمده به سمت بالا جهش پیدا می کند.

 

 

قیمت دلار امروز در مقایسه با آخرین قیمت معاملات در روز یک شنبه معادل 280 تومان افزایش پیدا کرده است که نشان از شیب تند افزایش قیمت است. در کنار دلار نرخ سکه بهار آزادی هم سیر صعودی داشته از یک میلیون 80 هزار تومان پایان معاملات روز یک شنبه به یک میلیون 90 هزار تومان رسیده است این در حالی است که نرخ جهانی هر اونس طلا در مقایسه با روز یک شنبه با 3 دلار کاهش به 1279 دلار رسیده است.

باید گفت همانقدر که کاهش قیمت بی ضابطه شکل گرفته است، افزایش فعلی هم قابل اتکا نیست شنیده ها حکایت از بازی برخی از دلالان بزرگ ارز در بازار دارد که در کاهش مصنوعی قیمت دست داشته اند و با جمع آوری دلار در کف قیمت امروز قیمت ها را دوباره بالا برده اند. هرچند این اخبار بیشتر شکل شایعه دارد ولی می توان گفت آنچه باعث افزایش قیمت شده است عکس العمل انتظاری بازار نسبت به عدم کاهش بیشتر در شرایط فعلی است.

/31222

 

 

منبع: خبرآنلاین
"