نحوه کناره گیری عارف از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بی​آنکه از محورهای مناظره آنلاین باشد، به محل اختلاف نظر جلایی​پور و سلیمی نمین تبدیل شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ادامه این مناظره آنلاین که در کافه خبر در حال برگزاری است، سلیمی نمین در واکنش به جلایی​پور که اصولگرایان را بی توجه به نیازهای مردم خوانده بود، گفت: از آنجا قدرت، افراد را به خودش جلب می​کند؛ این حرف درباره برخی اصولگرایان صادق است. کما اینکه در مورد اصلاح طلبان هم این موضوع صادق بود و منجر به گریز مردم شد. اما این مساله عمومیت نداشت وگرنه نتایج آرا اینگونه نمی​شد. کما اینکه رای اصولگرایان علی رغم تشتتی که داشتند و غرور در قدرت بودنشان، باز هم رای خوبی آوردند و جایگاه اصولگرایی در جامعه قوی است.

وی با طرح دوباره اینکه آقای عارف وادار به کناره گیری شد یا به نفع روحانی کنار رفت، ادامه داد: عارف خودش چند بار اعلام کرده بود که انصراف نخواهد داد و نوع انصرافش هم اعتراض گونه بود.

جلایی​پور گفت: عارف گفت در احترام به نظر خاتمی کنار می​رود. سلیمی​نمین هم گفت: اینگونه نبود. آقای عارف از آقای خاتمی خواست تا کتبا از او بخواهد که کنار برود.

جلایی​پور گفت: خب آقای خاتمی هم این کار را کردند. سلیمی نمین هم پاسخ داد: نه بعد از اینکه در مشهد نشست آقای عارف را به هم زدند و گفتند «عارف انصراف، انصراف» او کنار رفت و اصلا هم نگفت که به نفع روحانی کنار می​رود.

جلایی​پور هم پاسخ داد: اصلاح طلبان چند روز قبل از انتخابات، بر روی آقای روحانی ائتلاف کردند. سلیمی نمین باز هم اصرار کرد که عارف حاضر نشده بود به نفع روحانی کنار برود.

دیالوگ​های طرفین را در ادامه بخوانید:

جلایی​پور: شما دارید روانشناسی می کنید که عارف چه کار کرد؟

سلیمی نمین: من می گویم که عارف به زور کنار رفت و توافقی نشده بود.

جلایی​پور: جبهه اصلاح طلبان با کاندیدای ائتلافی خود در انتخابات شرکت کرده و مردم هم رای دادند.

سلیمی نمین: نه! مردم پشت صحنه را ندیدند!

جلایی​پور: پشت صحنه این بود که نظرسنجی شد و حدود 50 نفر از مشاوران آقای خاتمی با آقای عارف مشورت کرده و از او خواستند انصراف بدهد. اگر نظرسنجی بر رای آوری آقای عارف تاکید داشتندف مطمئن باشید که او به نفع عارف کنار می​رفت. من خودم از طرف اصلاح طلبان با آقای روحانی مذاکره کردم و او گفت که اگر اجماعی شود آن را می پذیرد.

سلیمی نمین:  پس کار شما تشکیلاتی بود و عارف وادار شد.

جلایی​پور: نه عارف وادار نشد بلکه قبول کرد!

سلیمی نمین:  نه آقای عارف گفته بود زیر بار انصراف و فشار نمی رود. مخاطب می تواند تشخیص دهد که حرف کدام یک از ما واقع بینانه تر است.

جلایی​پور: پاسخ عارف در این زمینه به سایت های زیاد نزدیک به دولت بود که با فضا سازی هایی می خواستند جو انتخابات را تغییر دهند. ایشان هم در پاسخ به انها تاکید می کردند که انصراف نمی​دهند.

سلیمی نمین:  من کار تشکیلاتی اصلاح طلبان را قبول دارم ولی یک کار اجباری بود.

جلایی​پور: می توانید بگویید یک کار مدنی بود!

سلیمی نمین:  نه نه یک کار تشکیلاتی بود. کاری که اصولگراها قدرت آن را ندارند و نمی توانند کار تشکیلاتی بکنند.

جلایی​پور: چطور قدرت رد صلاحیت هاشمی را دارند؟

سلیمی نمین:  رد صلاحیت هاشمی کار شورای نگهبان بود نه اصولگراها!

این مناظره همچنان ادامه دارد....

/2929

 

 

منبع: خبرآنلاین