نادر قاضی پور در مخالفت با وزیر پیشنهادی امورخارجه گفت که شما اهل حلقه نیویورک هستید و از مسایل خاورمیانه آگاهی ندارید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نماینده مردم ارومیه که به عنوان مخالف محمد جواد ظریف برای کسب وزارت امور خارجه صحبت می کرد گفت: سیاست ما عین دیانت ماست. آقای ظریف! انقلاب خونبهای هزاران شهید است. اصول قانون اساسی می گوید سیاست خارجی بر اساس نفی هرگونه سودجویی و دفاع از حقوق همه مسلمانان و روابط صلح آمیز با دول غیر محارب است. تنظیم سیاست خارجی بر اساس معیارهای اسلامی و حمایت از مستضعفان است. آقای ظریف عضو باندی است که به باند نیویورک مشهور هستد. شما در نیویورک ماندید و آشنایی با خاورمیانه و آسیا ندارید. جنبش های اسلامی به وجود آمده موضع شما چیست؟آیا بیداری اسلامی را قبول دارید یا مانند بعضی ها سعی در کمرنگ نمودن آن دارید؟ وزارت خارجه 10 وظیفه اساسی دارد اما در برنامه شما 5 وظیفه آمده است. برای 5 وظیفه دیگر چه کار می خواهید بکنید.

وی در ادامه گفت: همکاری با دستگاه های ذیربط برای بربهره گیری از استعداد دانشجویان و اتباع ایرانی خارج از کشور باید از برنامه های شما باشد. نظر شخصی حضرت عالی در مورد موضوع هسته ایران چیست؟ آیا انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست یا خیر؟ آیا بر سر این مسئله معامله خواهید کرد یا نه؟ آیا  نظام مقدس اسلامی را مجبور می کنید در مقابل سلطه طلبان کوتاه بیاید؟ برنامه ای از شما برای تحریم اقتصادی مشاهده نکردیم؟ شما برنامه دیپلماسی اقتصادی دارید؟ آیا تخصص دارید؟ این بیشتر سوال است. من فقط می خوام مردم و ملت بدانند.

قاضی پور همچنین گفت:طلب ما از وزیر امور خارجه این است که برای تحریم ها بیاید وسط کار، کیف شما را دزدیدند، نگذارید که کیف شما را  بدزدند. در برنامه آورده اید که در میان کشورهای دنیا بازیگر اصلی آمریکا است اما اینگونه نیست الان ایران اسلامی  قدرت غیر قابل نفی است.  خط مقدم ما سوریه است شما چیزی از این نگفتید. سیاست اصلی ما را رهبری تعیین می کنند و شما  باید با ایشان هماهنگ کنید.  

نماینده اورمیه همچنین گفت: شعار نه غزه و نه لبنان در زمان فتنه مطرح شد شما در اینباره اظهار نظر فرمویدید. ما طرفدار سرسخت فلسطین و سوریه هستیم. در عراق سوریه پاکستان در برنامه شما چیزی نیامده است. نظر شما درباره جزایر سه گانه چیست؟ غرامت ما از این عراق را چطور خواهید گرفت؟ برنامه شما و روابط ما با کشورهای اسلامی خیلی ضعیف است درحالی که چشم امید ما کشورهای اسلامی است. محل خدمت و محل آموزش سربازی تان را بگویید. باید خدمت سربازی را انجام بدهید. سفارت ایران در بروکسل 17 نیرو دارد اتحادیه اروپا آنجاست وسط سه تا پایتخت است. بنابر این اکثریت سازمان های جهانی در آنجا سازمان دارند. درست نیست که ما در سفارتمان در بروکسل هزاران نفر نیرو داشته باشیم.

وی همچنین گفت: آقای روحانی از اصفهان 7 تا وزیر انتخاب کرده ما چیزی نمی گوییم. از شما می خواهیم کمک کنیم که در همه کشورها سفیر داشته باشیم. به معیشت نیروهای سفارتخانه ها رسیدگی کنید. آیا سفارتخانه ها محل امن ایرانیان خارج از کشور خواهد شد. آیا از کیاست و حقوق اموال ایرانیان خارج از کشور تلاش خواهید کرد؟ آیا برای آزادی ایرانیان خارج از کشور تلاش خواهید کرد. آیا برای جذب دانشجو نیز برنامه دارید؟ ایران اسلامی کشور برتر منطقه است. در افق 1400 ما موفق خواهیم شد ما انتظار داریم پیگیری بفرمایید همه کشورهای همسایه از تولیدات داخل ایران استفاده کنند.

27219

منبع: خبرآنلاین