وزیرپیشنهادی امور خارجه در دفاع از برنامه‌هایش گفت: ایران می تواند الگویی از حکمرانی خوب و موفق را در کشورهای اسلامی ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد جواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: خواهران و برادران ایران اسلامی قدرتمند است، قدرت ایران را باور کنید. مشارکت مردم در انتخابات و پذیرش رویکرد ریاست جمهوری پیام روشنی برای جهان دارد. این پیام حاکی از پیام مردم ایران برای تعامل باجهان بدون ذره ای کوتاه آمدن از منافع و مصالح کشور است.  منافع ملی و مصالح آرمانی کشور را از دیدگاه نظری در یک راستا می دانم.

ظریف همچنین گفت: در سالهای گذشته سلطه گران تحریم های بی منطقی را تحمیل کردند اما علاوه بر این تحریم ها مردم در انتخابات از انقلاب صیانت نکردند. رعایت حقوق آنها می تواند الگویی از حکمرانی خوب و موفق در کشورهای اسلامی را ارائه دهد. سخن حکیمانه مقام معظم رهبری که رای مردم حق الناس است بعد جدیدی را بر مردمسالاری افزود و مسئولیت در مقابل خالق را علاوه بر مسئولیت پذیری در مقابل مردم را اضافه کرد.

وزیر پیشنهادی امور خارجه همچنین گفت: ما باید این قدرت بی‌نظیر را باور کنیم. نه در شعار در عمل باور کنیم و با این خودباوری در صحنه روابط بین المللی حضور فعال سازنده و تاثیرگذار داشته باشیم. ایران در منطقه ای که در بی ثباتی به سر می برد لنگرگاه ثبات آن هم بر پایه قدرت داخلی و خودجوش است. نیروی انسانی متخصص، وسعت سرزمینی، منابع سرشار انرژی، ذخایر معدنی و راهای مواصلاتی، چشم انداز توسعه ایران را بیش از پیش درخشان می کند. دولت تدبیرو امید  تعامل با نهادهای بین المللی از موضع استغنا به کار خواهد بست. رویکرد اعتدال در سیاست خارجی مبتنی بر واقع بینی و خودباوری است. در تعامل سازنده با جهان  آرمان ها و منافع و ظرفیت ملی جمهوری اسلامی تفکیک ناپذیر است و اهداف اصلی ما به شمار می رود و مذاکره و رقابت همراه با تدبیر و ایجاد اعتماد متقابل ابزار این کار است. اعتماد دوسویه است. اعتماد یک سویه نمی تواند باشد. جهان باید اعتماد ملت ما را جلب کند. اعتدال خاصل خودباوری و اعتماد به نفس است و تندروی نشان از ضعف است.

وی همچنین تصریح کرد: سیاست دولت اعتدال به دور از حاشیه پردازی حقوق ملت را پیگیری خواهد کرد و کوتاه نخواهد آمد. با کاهش تنش ها و تهدید ها دایره دوستی ها را در جهان گسترش می دهد. نمایندگان محترم من طالب این مسئولیت نبوده ام. تلاش فراوانی کردم که آقای روحانی را متقاعد کنم که این وظیفه را بر عهده من نگذارند. در صورت رای اعتماد شما مسئولیت خطیری بر عهده بنده گذاشته خواهد شد که تنها با توسل به خدا و پیامبرو ائمه می توان از پس آن برآمد.

27219

 

 

منبع: خبرآنلاین