ریاست دادگاه با دقت در اموری که موجب بی توجهی به حقوق شهروندی موکل می گردید، با تلاش در برطرف کردن و تذکر به ضابط مربوطه ،در این باره اهتمام ورزید.

دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای مهدی خزعلی در ساعت 9 روز چهارشنبه 23 مرداد 1392 در شعبه یکم دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد. در دفاع از موکل متفقا با همکارم آقای پیمان حاج محمود عطار اعلام حضور و وکالت نمودیم.

تشریفات و آیین رسیدگی در دادگاه قانونمند و مطابق با استانداردهای موجود در قانون برگزار گردید بدینگونه که ریاست محترم دادگاه جناب آقای احمدزاده پس از اعلام رسمیت جلسه از نماینده دادستان "آقای شریفی" خواست تا با حضور در جایگاه ویژه دادستان از کیفرخواست صادره دفاع نماید.
نماینده دادستان اتهامات موکل را در دوبخش 1- اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور 2- فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران قرایت نمود.
نماینده دادستان در دفاع از بخش اول کیفرخواست درباره اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از تشکیل اجتماع توسط متهم برای اقدام به حضور در راهپیمایی سالروز 13 آبان به عنوان فرصتی برای ایجاد فتنه در کشور با نمادهای سال 1388 نام برد.
درادامه نماینده محترم دادستان درباره بخش دوم اتهام آقای مهدی خزعلی با عنوان " فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی" ، در فضای مجازی متهم به انتشار مطالب مبنی بر این عناوین را اظهار داشت:
1- از کشته شدگان فتنه عاشورای 88 به عنوان شهید نام برده است که حمایت از فتنه عاشورای 88 از سوی نامبرده محرز است.
2- اعلام این که ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام در حصر می باشد و اختیار ملاقات های خود را در مجمع تشخیص ندارد.
3- از مهدی هاشمی متهم دستگاه قضایی به عنوان قهرمان نامبرده است و خطاب به قوه قضاییه اعلام داشته به این رسوایی ها ادامه ندهیدو فائزه هاشمی را آزاد کنید و از وی عذرخواهی نمایید و اعلام داشته مملکت را با این بازیها به سراشیبی سقوط انداخته اید. و موارد بسیار دیگری نشان می دهد اتهام اعلامی از سوی نامبرده محرز و مسلم است.
پس از خواندن کیفرخواست صادره ، ریاست دادگاه از متهم خواست دفاعیات خود درباره 2 اتهام را اعلام نماید.
موکل نیز با نوشتن دفاعیات خود از عدم تفهیم مصادیق فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی خبر داد که ریاست محترم دادگاه با بررسی این ایراد از متهم خواست به دفاع از ماهیت اتهامات نیز بپردازد.
در نهایت اینجانبان نیز با پرداختن به ایرادات شکلی وارده به کیفرخواست ، از ریاست دادگاه خواستار برطرف شدن نقایص از طریق اعاده پرونده به دادسرا و استمهال یک هفته ای برای نوشتن لایحه دفاعیه تکمیلی گردیدیم.
شایان نوشتن است دربرخی پرونده های کیفری برغم لزوم حضورنماینده دادستان بمنظوردفاع ازکیفرخواست ولی این شخص درجلسه حاضرنمی شود.ولی درجلسه محاکمه آقای خزعلی نماینده دادستان حضورداشته ونقطه نظرات طرفین باحضورایشان تبادل نظرگردید.همچنین ریاست دادگاه با دقت در اموری که موجب بی توجهی به حقوق شهروندی موکل می گردید، با تلاش در برطرف کردن و تذکر به ضابط مربوطه ،در این باره  اهتمام ورزید.
مصطفی ترک همدانی
وکیل دادگستری

hamedani_law@yahoo.com