فارس نوشت:

وزیر تعاون، کار و رفاه با بیان اینکه پیگیر تغییرات ایجاد شده در هیئت مدیره و دبیرکل اتاق تعاون هستم، گفت: مجلس نظر مثبت در خصوص لایحه اصلاح قانون کار دارد و باید با مطالعه بیشتر در این باره نظر قطعی داد.

علی ربیعی با بیان اینکه حفظ اشتغال موجود جزو برنامه‌ریزی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، اظهار داشت: باید در این راستا مسائل مالی کشور حل شود و اکنون درآمدهای بودجه دولت به درستی محقق نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه هر اندازه بتوان درآمدها را افزایش داد دولت برنامه‌های مشخص و شفاف‌تری برای ایجاد اشتغال خواهد داشت، تصریح کرد: در این وزارتخانه به سهم خود حرمت و شأن کارگران و امنیت شغلی آنها را حفظ خواهم کرد و به دنبال رفع موانع تولید هستم.

ربیعی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از چگونگی اصلاح قانون کار گلایه داشته و خواستار ارجاع مجدد آن به دولت برای بررسی سه‌جانبه هستند، عنوان کرد: این لایحه در مجلس است و بگذارید در آینده راجع به آن نظر دهیم و مجلس نیز نظر مثبت در خصوص این موضوع دارد.

وی تأکید کرد: اصلاح این لایحه نیاز به مطالعه بیشتر دارد، تا بتوان در مورد آن نظر قطعی داد.

ربیعی در پاسخ به دیگر سؤال در مورد تغییرات و تحولات در هیئت مدیره اتاق تعاون ایران گفت: این موضوع را در روزهای گذشته شنیدم و در حال پیگیری موضوع هستم.

پیش از این رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار و دیگر تشکل‌های کارگری عنوان کرده بودند که لایحه اصلاح قانون کار در دولت دهم بدون نظر تشکل‌ها به مجلس ارسال شده است.

 

3939

منبع: فارس