ایسنا نوشت:

آیت‌الله مکارم شیرازی درباره مبارزه با بدحجابی گفت: دعوا و مزاحمت لازم نیست و منطقی و دوستانه امر به معروف و نهی از منکر نتیجه بسیار خوبی می‌دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در جمع زائران و مجاوران امام رضا(ع) در صحن جامع رضوی، با اشاره به این‌که «شبکه‌های ماهواره‌ای دعوت به بی بند و باری و بد حجابی می‌کنند» اظهار کرد:‌ متأسفانه برخی فکر می‌کنند که بد حجابی تأثیر اجتماعی ندارد اما بسیاری از مفاسد به خاطر بد حجابی است که هر دو طرف را آلوده می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی خواستار برنامه‌ریزی صحیح برای مبارزه با بی بند و باری و بد حجابی در جامعه شد و از کسانی که به این مسأله بی‌اعتنایی می‌کنند و جلوی افرادی که می‌خواهند با بی فرهنگی مبارزه کنند را می‌گیرند، انتقاد کرد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «قرآن تأکید فراوانی به رعایت حجاب کرده است» اظهار کرد: خداوند در قرآن رعایت حجاب و عفاف را سبب طهارت قلب و دوری از وسوسه‌های شیطان و هوای نفس می‌داند.

وی عدم رعایت موازین شرعی و بی توجهی به حجاب را سبب بروز مفاسد و جنایات در جامعه خواند و تأکید کرد:‌ باید از فرهنگ غربی دوری کرد و فکر نکنیم که هرچه از غرب آمد نشانه تمدن است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که «دولت افزون بر حل مشکلات اقتصادی باید برای مسائل فرهنگی نیز برنامه ریزی کند» گفت:‌ دولت باید مسائل فرهنگی و حجاب را از کارمندان خود شروع کند تا به جامعه نیز تسری پیدا کند.

وی نقش صدا و سیما را در مسایل فرهنگی سنگین ارزیابی کرد و گفت:‌ صدا و سیما با فیلم‌های نامناسب می‌تواند مردم را منحرف و از طرفی با فیلم‌های آموزنده می‌تواند مردم را تربیت کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: حوزه‌های علمیه نیز در این باره باید تلاش خود را بیشتر کنند، دعوا و مزاحمت لازم نیست و منطقی و دوستانه امر به معروف و نهی از منکر نتیجه بسیار خوبی می‌دهد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «خداوند در این سوره ایمان و عمل صالح را راه نجات از خسران می‌داند» اظهار کرد: انسان باید در جنبه‌های فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به سوی عمل صالح برود.

وی با بیان این‌که «پرونده اعمال انسان پس از مرگ بسته می‌شود» به برخی از اقدامات که پرونده انسان را پس از مرگ نیز باز می‌گذارد، اشاره کرد و گفت: افراد خیر و کسانی که آثار خیر از خود به جای گذاشته باشند تا زمانی که مردم از آثار آنها بهره ببرند در پرونده آنها حسنه نوشته می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی علما و دانشمندانی که از خود آثار علمی برجسته به یادگار گذاشته‌اند و یا شاگردانی تربیت کرده‌اند که به اسلام نفع می‌رسانند را از دیگر کسانی دانست که برای آنها پس از مرگ نیز حسنه نوشته می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «پرونده والدینی که فرزندان خوبی تربیت کرده‌اند نیز باز و برای آنها حسنه نوشته می‌شود» گفت: امروز تربیت کردن فرزند کار آسانی نیست، عوامل فساد، ماهواره‌ها و رسانه‌های فاسد همگی امواج شیطانی در میان جوانان پخش می‌کنند.

/6262

منبع: ایسنا