واحد مرکزی خبر

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا لایحه ای را در حمایت از استفاده از نیروی نظامی علیه سوریه تصویب کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، عزم دولت اوباما برای جنگ با سوریه، یک گام دیگر به عملی شدن، نزدیک تر شد. کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به رئیس جمهور مجوز داد از نیروی نظامی در سوریه استفاده کند.
این تصمیم گیری با مخالفت هایی هم در داخلی سنا و هم در بین مردم و مخالفان جنگ مواجه بود.
مدیا بنجامین از مخالفان جنگ گفت:«مردم اقدامات مختلفی را برای ابراز مخالفت خود را جنگ انجام داده اند. آنها راهپیمایی های را داشته اند و تلاش می کنند صدای خود را به گوش مسئولان کشور برسانند. این مخالفت اکنون نه تنها در نظرسنجی ها که در این واکنش ها نیز مشهود است. مردم آمریکا می گویند مثل انگلیسی ها باشید به حرف مردم خود گوش فرادهید».
به رغم مخالفت مردم حمایت کنگره از جنگ همچنان قوی است. این امر نشان دهنده تاثیر مسائل حزبی و دیگر عوامل سیاسی در رای کنگره است.
اوباما با فشارهای خارجی نیز مواجه بوده است. بان کیمون دبیرکل سازمان ملل و همچنین پاپ فرانسیس خواستار صلح و اجتناب از جنگ شده اند.
موضع گیری اغلب کشورهای شرکت کننده در نشست گروه بیست نیز علیه اقدام نظامی در سوریه بوده است و این امر مشروعیت تصمیم آمریکا را ضعیف می کند.
به رغم این مخالفت ها، اکثر ناظران سیاسی می گویند کنگره آمریکا نهایتا هفته آینده به حمله نظامی به سوریه رای مثبت خواهد داد.

4949

 

منبع: واحدمرکزی‌خبر