رضا یزدانی دومین طلای ایران را هم از مسابقات قهرمانی جهان گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ رضا یزدانی در دیدار فینال وزن 96 کیلوگرم بازی های جهانی بوداپست به مصاف کازیموف از آذربایجان رفت. دلاور جویباری که خیلی دیر به اردوی تیم ملی ایران اضافه شده بود ، بعد از مصدومیتی طولانی مدت توانست برای رسیدن به فینال تمام حریفانش را با امتیاز فنی مغلوب کند. در رقابت فینال اما گازیموف که سابقه شکست برابر رضای ایران را داشت این بار اما آمده بود تا تلافی کند. او با یک خاک از دلاور ایرانی دو امتیاز بگیرد اما رضا کسی نبود که پا پس بکشد. او خیلی زود با یک زیر زیبا توانست بعد از چند ثانیه طولانی از حریفش 2 امتیاز بگیرد و بازی را مساوی کند. 

رسول شخصا رضا را کوچ می کرد و رضا با آن دست های قرصش به گازیموف می تاخت. ببر جویبار باید طلایش را می گرفت تا ناکامی تلخ المپیک را به فراموشی بسپارد. مدالی که برای آسیب دیدگی از چنگش پریده بود. رضا  زیر کتف های رقیب سرسختش می زد. او باید خیمه های سنگینش را می زد تا گازیموف امتیاز بگیرد.  رضا با همین خیمه های سنگین و یک چرخش زیبا یک خاک دیگر هم کرد و امتیازاتش به عدد 4 رسید و سالن غرق در  شادی شد.

رضا به حقش رسید و رسول شادمان بود از این موفقیت. دو طلا در روز اول. در شب میلاد امام رضا(ع)  ؛ کشتی ایران دوباره روی پا ایستاد. باورش سخت بود حالا ایران دوباره آقایی کشتی آزاد دنیا را با رسولش از سر گرفته بود. جویبار سراسر شور بود و یک ایران شادمانه از این افتخار.

4141

منبع: khabaronline