پس از لغو مصوبه کاهش ساعت کار ادارات پایتخت،‌ استانداری تهران میزان ساعت کار ادارات دولتی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ طبق بخشنامه ای که چهارشنبه گذشته معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ابلاغ کرد، تمامی دستگاه های اجرایی موظفند ساعات کار ادارات شهر تهران را با رعایت ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره های ذیل آن و مصوبات هیئت محترم وزیران در سقف ۴۴ ساعت در هفته تنظیم و اجرا کنند. (اینجا)

به همین دلیل استانداری تهران در ابلاغیه ای خطاب به رؤسای دستگاه های اجرایی شهر تهران از این پس ساعت کار کارکنان ادارات مستقر در شهر تهران از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۶:۱۵ تعیین کرده است.

این یعنی با توجه به تعطیلی عمده ادارات دولتی تهران در روز پنج شنبه،‌ ساعت کار کارمندان ادارات دولتی تهران هر روز ۸ ساعت و ۴۵ دقیقه است. 

این افزایش ساعت کار دو اتفاق را در پی دارد؛ بازگشت ساعت ناهار و بازگشت سرویس حذف شده برخی ادارات دولتی. چیزی که در سال ۹۰ حذف شد. 

گفتنی است در بهار سال ۹۰، دولت دهم به پیشنهاد استانداری تهران و کمیته مبارزه با آلودگی هوا مصوب کرد ساعت کار ادارات دولتی برای کاهش آلودگی هوای تهران و البته ترافیک صبح و عصر پایتخت، کم شود. به همین دلیل ساعت ناهار حذف شد و به جای ان دولت پول ناهار را به حقوق کارمندانش افزود. همچنین سرویس رفت و آمد برخی ادارات دولتی هم حذف شد. 

افزایش ساعت کار ادارات دولتی درحالی اعلام شده است که رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از شدت گرفتن ترافیک عصرگاهی خبر داده. 

سردار حسین رحیمی پیش‌بینی کرده است پیک ترافیک صبحگاهی از روز یکشنبه ۳۱ شهریور از ساعت 6 تا 9 و عصرگاهی نیز از ساعت 16 تا 20:30 باشد: با توجه به این که ساعت کار ادارات در تهران به ساعت 16 افزایش یافته است و با توجه به تقارن ترافیک عصرگاهی با تعطیلی ادارات پیش‌بینی می‌کنیم، بار ترافیک عصرگاهی به شدت افزایش یافته و شاهد بار ترافیک سنگینی در این ساعات باشیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین درباره سرویس ادارات به ایسنا گفت: متاسفانه هیچ اقدام خاصی درخصوص سرویس ادارات علی‌رغم تاکید دولت و ابلاغیه ویژه استاندار وقت تهران صورت نگرفته است، انتظار داریم مسئولان استانداری تهران تکلیف اداراتی که سرویس‌های خود را حذف کرده و حجم زیادی خودروی شخصی را روانه‌ی خیابان‌ها کرده‌اند، هر چه سریع‌تر مشخص کنند.

 

۴۷۴۷

منبع: خبرآنلاین