آیت الله منتظری در حرم حضرت معصومه(ع) دفن می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین مراسم تشییع آیت الله منتظری ساعت 9صبح دوشنبه در قم برگزار می شود.

مراسم تشییع از دفتر این مرجع تا حرم حضرت معصومه(ع) برگزار و پیکر وی در حرم حضرت معصومه (ع) دفن خواهد شد.

آیت‌الله شبیری زنجانی نماز میت را بر پیکر آیت الله منتظری اقامه می‌‌کند.  
   
 
  به گزارش ایسنا شخصیت‌هایی مانند آیات عظام صافی گلپایگانی، موسوی اردبیلی و صانعی و همچین آیت‌الله گرامی، آیت‌الله شبیری زنجانی، آیت‌الله موسوی تبریزی، آیت‌الله امینی و آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی برای عرض تسلیت به بیت آیت‌الله منتظری آمدند.

تکذیب یک شایعه

علی‌رغم شایعاتی مبنی بر احتمال تدفین آیت‌الله منتظری در عصر امروز، پیکر ایشان صبح فردا تشییع می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، برخی سایت‌ها در حالی از تدفین سریعتر آیت‌الله منتظری خبر دادند که ساعتی پیش محفظه ای یخچالی برای نگهداری جسد وارد منزل ایشان شد.

علی بنایی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرآنلاین، با اشاره به اینکه در حال حاضر در قم به سر می‌برد، گفت: بعید می دانم که چنین شود.

وی با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله منتظری صبح فردا برگزار خواهد شد، ادامه داد: تا ظهر که از اوضاع بیت ایشان خبر داشتم، می‌دانستم که فرزندان و اطرافیان ایشان همچنان در شوک این حادثه به سر می‌برند و آمادگی برگزاری این مراسم در عصر امروز را نداشتند.

پیامهای تسلیت

پس از درگذشت آیت‌الله منتظری، برخی مراجع و چهره‌های سیاسی پیام‌های تسلیتی برای این مرحوم ارسال کردند. به گزارش خبرآنلاین، آیات گرامی، صانعی و سیدمحمد خاتمی تا کنون پیام‌های تسلیتی منتشر کرده اند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز در این زمینه پیام تسلیتی صادر کرد.


 سابقه خبر

نقی زاده یکی از مسئولان دفتر آیت الله منتظری صبح یکشنبه در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: وی ساعت یک بامداد یکشنبه در منزل مسکونی خویش در قم به رحمت خدا رفت.

آیت الله منتظری متولد 1301 در نجف آباد اصفهان بود و از 12 سالگی  تحصیل در  علوم حوزوی را ابتدا در اصفهان و سپس قم انجام داده بود.

وی از  همراهان  امام خمینی در مبارزات علیه ستمشاهی پهلوی بود و به همین دلیل توسط رژیم پهلوی چند بار به تبعید و زندان محکوم شده بود.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1358 به ریاست مجلس خبرگان قانون اساسی برگزیده شد و مدتی نیز امامت جمعه تهران را برعهده گرفت.

آیت الله منتظری از سوی اولین مجلس خبرگان رهبری به عنوان قائم مقام رهبری برگزیده شد.  پس از آن با اینکه امام خمینی برخی امور را به وی ارجاع می دادند  بدلیل بهره گرفتن از عناصر مشکوک و بدسابقه عملا مواضعی اتخاذ کرد که مورد انتقاد بزرگان حوزه و مسئولان نظام بود.

 امام راحل پس از تذکرات مکرر سرانجام  در فروردین 68 وی را از قائم مقامی رهبری عزل و به وی توصیه فرمودند به مسائل فقهی بپردازد و در سیاست دخالت نکند.

یکی از فرزندان وی - محمد منتظری - در سال 60 در حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.

 

منبع: خبرآنلاین