ایسنا نوشت:

ابو رسیه، قائم مقام وزارت امور خارجه سوییس که برای دیدار با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده است، عصر دوشنبه با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به سطح خوب روابط و همکاری‌های بین تهران - برن، توسعه و تقویت این روابط و همکاری‌ها در سطوح دوجانبه و چندجانبه را خواستار شد.

ظریف با اشاره به مذاکرات خوب خود با وزیران امور خارجه گروه 1+5 در نیویورک در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ابراز امیدواری کرد که به مذاکرات آتی در ژنو به‌عنوان فرصتی استثنایی برای آغاز رویکردی جدید در تعامل بین ایران و غرب و با در نظر گرفتن منافع و نگرانی‌های طرفین نگریسته شود.

ظریف با اشاره به این که تحولات سال‌های اخیر ثابت کرد که رویکرد تهدید و تحریم هرگز منافع و اهداف طرف مقابل را برآورده نکرده است و تداوم این رویکرد نیز تکرار اشتباهات گذشته خواهد بود که مانع از روند صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران نشد، بر آمادگی ایران برای رفع نگرانی‌های منطقی متقابل تاکید کرد و بهره‌مندی صلح‌آمیز از فن‌آوری هسته‌ای از جمله غنی سازی در خاک ایران را از حقوق مسلم و اصولی ایران دانست.

ابو رسیه، قائم مقام وزارت امور خارجه سوییس نیز در این دیدار بر تقویت و توسعه روابط و همکاری‌های دو و چند جانبه بین سوییس و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

ابو رسیه با اشاره به میزبانی دور جدید مذاکرات هسته‌ای در شهر ژنو ابراز امیدواری کرد با تعامل و مذاکرات سازنده بین ایران و گروه 1+5، شاهد نتایج و پیشرفت‌های مثبتی در راستای منافع متقابل دو طرف باشیم.

219219

 

 

منبع: ایسنا