فارس نوشت:

به گزارش شبکه خبری «اسکای نیوز»، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا اعلام آمادگی کرد که برای کم کردن اختلافات درباره پرونده هسته‌ای ایران در مذاکرات ژنو همه تلاش خود را به کار بگیرد.

وی همچنین تأکید کرد که در ژنو با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران و «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا درباره برنامه‌ هسته‌‌ای تهران، دیداری سه جانبه خواهد داشت.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در دیدار با «جان کری» ضمن ابراز نارضایتی از توافق احتمالی میان ایران و گروه 1+5، تاکید کرده است که اسرائیل به این توافق پایبند نمی‌ماند.

 «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی امروز به «جان کری» وزیر خارجه آمریکا گفته است اسرائیل خود را به توافق ایران و 1+5 متعهد نمی‌داند.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز در سفری غیرمنتظره به برای پیگیری مذاکرات هسته‌ای، به ژنو می‌رود. بسیاری از کارشناسان این اقدام را نشانه‌ای از توافق احتمالی یا دستکم پیشرفت قابل توجه در روند مذاکرات دانسته‌اند.

کری پیش از سفر به ژنو، برای سومین بار در 72 ساعت اخیر با نتانیاهو دیدار کرده است. نتانیاهو در بخش دیگری از این دیدار گفته است: شنیدم که ایرانی‌ها در ژنو خندان بوده‌اند. خوب آن‌ها دلیل خوبی برای این لبخند دارند.

وی همچنین مدعی شده است که توافق کنونی «شانس حل مسالمت‌آمیز مناقشه هسته‌ای ایران را از بین می‌برد».

نتانیاهو دیشب هم با اعلام اینکه از طرح مذاکره‌شده در ژنو مطلع شده، توافق بر سر این طرح را معامله‌ قرن برای ایران و اشتباهی تاریخی برای غرب دانسته بود.

/2929

 

منبع: فارس