دیدار تیم های ایران و تایلند با نتیجه سه بر صفر به نفع ایران به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛در ادامه رقابت های مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا،امروز و در بازی برگشت تیم های ایران و تایلند به مصاف هم رفتند.

تایلندی ها که در بازی رفت مقابل ایران شکست خورده بودند در این بازی تلاش زیادی کردند تا حداقل یک امتیاز هم که شده از ایران بگیرند.آنها بازی را سفت و محکم شروع کردند اما این انگیزه خوب بازی کردن آنها چند دقیقه بیشتر دوام نداشت.کروش که در این مسابقه ترکیبی نسبتا متفاوت را راهی زمین کرده بود،برای نخستین بار به مهرداد بیت آشور و دنیل داوری بازی داد.

از دقیقه 6 که ایران نخستین حمله جدی خودش را (توسط پژمان منتظری)انجام داد تا دقیقه 20 دو تیم سعی در محک زدن هم داشتند.حتی باید گفت که تایلندی ها چند موقعیت هم روز دروازه داوری ایجاد کردند اما هرگز نتوانستند دروازه او را باز کنند.

از این دقیقه به بعد دیگر ملی پوشان سوار بر بازی شدند و کاملا توپ و میدان را در اختیار داشتند.مجتبی جباری که شوت سنگینی را به سمت دروازه آنها روانه کرد طوفان آغاز شد.ملی پوشان مدام روی دروازه تایلند توپ می ریختند تا اینکه در دقیقه 28 اشکان دژاگه توانست با یک شوت زیبا قفل دروازه را باز کند.

این تازه آغاز کار بود و بچه ها که روحیه ای مضاعف گرفته بودند اجازه نفس کشیدن به تایلندی ها را ندادند.در دقیقه 42 رضا قوچان نژاد روی توپی که با یک همکاری تیمی نصیبش شده بود گل دوم ایران را به ثمر رساند.

هرچند که پس از این گل تایلندی ها یکی دو موقعیت خطرناک را روی دروازه ایران به وجود آوردند اما بازی با همان نتیجه دو بر صفر به پایان رسید تا ملی پوشان کار راحت تری در نیمه دوم داشته باشند.

با شروع نیمه دوم تایلندی ها بیشتر به آب و آتش می زدند.آنها که تنها تیم بدون امتیاز در گروه هستند اگر این مسابقه را هم می باختند عملا شانس صعود به مرحله بعدی را از دست می دادند.هرچند که ملی پوشان ایران هم زیاد برای گل زدن تمایلی از خودشان نشان نمی دادند اما حتی این اتفاق هم دلیل نمی شد که مقابل تایلند بدون انگیزه بازی کنند.

زمان به کندی برای ایران می گذشت.بیشتر هافبک های ما درگیر بودند و سعی می کردند توپی را نصیب شان می شود را کنترل کنند و بی گدار به آب نزنند.

بازی به دقایق پایانی خودش نزدیک شده بود و بازیکنان ایران خطاهای زیادی را انجام می دادند.تایلندی ها هم که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند یکی دو تعویض انجام دادند تا شاید بتوانند دروازه داروی را باز کنند.آنها که کمی هم خشن بازی می کردند در سومین دقیقه از وقت های تلف شده"فوادون نیچار" را به دلیل تکل خشنی که روی پای حاج صفی انجام داد از دست دادند.

این اتفاق در حالی افتاد که در دقیقه چهارم و در حالی که همه گمان می کردند بازی به اتمام رسیده است محمد رضا خلعتبری حرکت زیبایی را روی دروازه تایلند انجام داد و پاس زیبایی را به علیرضا جهانبخش داد.پاسی که جهانبخش آن را تبدیل به سومین گل ایران کرد تا شاگردان کروش یک پیروزی پر گل را پشت سر گذاشته باشند.

با این پیروزی شاگردان کروش به امتیاز ده رسیدند تا بیشتر از نیمی از راه صعود به جام ملت های آسیا که سال 2015 در استرالیا برگزار می شود را طی کرده باشند.

251 41

منبع: خبرآنلاین