روز گذشته و البته تا صبح امروز در تهران باران آمد. هرچند مدام نبود، اما همین باعث شد هوای پایتخت و شهرهای اطراف البته، از آلاینده ها پاک شود. به همین دلیل طرح زوج و فرد سراسری لغو شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ جلسه صبح شنبه کمیته کاهش آلودگی هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران مصوب کرد به دلیل احتمال بازگشت اینورژن و پایداری هوا، طرح زوج و فرد سراسری تا اطلاع بعدی در تهران اجرا شود. پیش بینی ها بر بازگشت آلودگی از روز دوشنبه (امروز) و ادامه داشتن تا دو روز بعد بود، اما شب گذشته در تهران باران بارید.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده به دلیل بارندگی شب گذشته، شاخص کیفیت هوای تهران روی عدد ۶۳ است. این یعنی هوای سالم و البته نشان می دهد در برخی مناطق تهران، هوا حتی پاک هم هست. 

به همین دلیل مدیرکل محیط زیست استان تهران و سخنگوی کاهش آلودگی هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران از لغو طرح سراسری زوج و فرد از در منازل از امروز در پایتخت خبر داد.

محمدهادی حیدرزاده در این باره به ایسنا گفت: با توجه به بارش باران در پایتخت و کاهش قابل ملاحظه غلظت آلاینده‌ها، طرح سراسری زوج و فرد از در منازل از امروز لغو شد.

به گفته او برابر تصمیم اتخاذ شده در صورتی که شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط هشدار قرار گیرد طرح سراسری زوج و فرد از در منازل مجددا به مرحله اجرا گذاشته می شود.

سردار حسین رحیمی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز با اشاره به عدم اجرای طرح سراسری زوج و فرد از در منازل از امروز دوشنبه گفت: این طرح از امروز در محدوده قبلی -مصوب شورای عالی ترافیک - در پایتخت اجرا خواهد شد.

او ضمن تقدیر از همکاری خوب شهروندان با پلیس راهور تهران برای اجرای این طرح گفت: در هفته جاری طرح سراسری زوج و فرد از در منازل تنها در روز یکشنبه اجرا شد و در روز شنبه ماموران پلیس راهور برابر اعلام قبلی این طرح را اجرا نکردند.

رحیمی در خصوص تداوم اجرای طرح سراسری زوج و فرد از در منازل در پایتخت گفت: کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوا در صورت قرارگیری شاخص کیفیت هوا در شرایط هشدار تصمیمات جدید را در این خصوص اتخاذ و اعلام می‌کند.

۴۷۴۷

منبع: خبرآنلاین
"