تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۳:۴۴

اعضای VDAT هر سال یک کانسپت با شعار «تیونینگ ایمن» تیونینگ می‌کنند و امسال هم برای چهارمین سال پیاپی کانسپت مورد نظر یک اتومبیل پلیس بود: بی.ام.و کوپه 428i

سولماز گرئی: VDAT یا انجمن تیونرهای وسایل نقلیه آلمان در موتورشوی Essen به هنرنمایی پرداخته و تیونینگ‌های عجیب و غریب خود را به نمایش می‌گذارند. اعضای این انجمن هم چنین سالانه گرد هم می‌آیند و به طور مشترک یک خودروی کانسپت با شعار «تیونینگ ایمن» روی کار می‌آورند. هدف از این پروژه پیوند سرعت، هیجان و ایمنی است. امسال هم برای چهارمین سال پیاپی کانسپت مورد نظر یک خودروی پلیس بود؛ بی.ام.و کوپه 428i.

گروه تیونینگ Schnitzer ACنقش به‌سزایی در این پروژه ایفا کرده و به خاطر انجام بخش اعظم پروژه توسط آن‌ها، این خودرو ACS4 2/8i نام گرفته است. آن‌ها موتور 2.8i استاندارد را تغییر داده، سیستم تعلیق را دست‌کاری کرده، چند اسپویلر در قسمت جلو و عقب اتومبیل و روی سقف تعبیه کرده و مقداری لوازم جانبی به کابین اضافه کردند.

کمپانی‌های دیگر سیستم سیگنالینگ RTK 7 و لوازم تزئینی پلیس را تهیه کرده اند. تم غالب درون کابین آلومینیوم است و ترمز دستی، اهرم دنده و پدال‌ها از آلومینیوم ساخته شده‌اند.

گفته می‌شود کمپانی هانکوک اسپانسر این پروژه بوده و به همین دلیل است که چرخ‌های سبک وزن اشنیتزر با لاستیک‌های هانکوک ونتوس S1evo سایز 30/245 R21 پوشیده شده‌اند.

موتور به روزرسانی شده اشنیتزر AC 294 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که در مقایسه با قدرت اولیه آن (245 اسب‌بخار) 20 درصد ارتقا یافته است. در نتیجه چنین افزایش نیرویی شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن 5.7 ثانیه به طول می‌انجامد اما بیشینه سرعت آن به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

از آن جایی که گشتاور هم بیش از 420 نیوتن‌متر است، لازم است تمهیداتی برای مهار کردن قدرت و گشتاور چشم‌گیر این خودرو در نظر گرفته شود و این جاست که سیستم تعلیق وارد عمل می‌شود. تنظیمات تطبیق‌پذیر و بازگشت‌پذیر آن خودرو را 25 میلی‌متر پائین‌تر می‌کشد.

تیم تیونینگ هم‌چنین ادعا کرده که میزان آلایندگی AC کاهش قابل توجهی داشته است.

5353

منبع: خبرآنلاین