وزیر آموزش و پرورش با حضور در برنامه تلویزیون درباره مشکلات معلمان و افزایش حقوق آنها توضیح داد.

به گزارش خبرگزار خبرآنلاین؛ علی اصغر فانی با اشاره به ارتقای سطح معیشت فرهنگیان گفت: مطالبات حق التدریس به زودی پرداخت می شود و جذب مربیان پیش دبستانی در آموزش و پرورش را مجلس برای ما تعیین کرده و همانطور که قبل از این توضیح دادم، به مجرداینکه دستور العمل آماده بشود به اطلاع عزیزان خواهیم رساند .

مهمترین اظهارات فانی در مورد آموزش و پرورش در جدول زیر  آمده است: 

موضوع شرح
بودجه آموزش و پرورش در بودجه سال 93 دولت یازدهم همکاری خوبی با آموزش وپرورش داشته است، در این بودجه یک ردیف اعتباری تحت عنوان کیفیت بخشی دیده ایم و امیدواریم که در این ردیفی که برای ما پیش بینی شده، بتوانیم کیفیت آموزشی را در مدارس ارتقاء بدهیم .
نقش خیرین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با شکل گیری تشکل خیرین مدرسه ساز 25 هزار میلیارد تومان تاکنون توسط خیرین برای آموزش و پرورش هزینه شده و در اختیار آموزش و پرورش گذاشته شده است.
محور اصلی شکل گیری تعلیم و تربیت


اعتقاد دارم که مدرسه محل اصلی شکل گیری تعلیم و تربیت است و در این دولت نیز این برنامه دنبال می شود.
باید مدیران مدارس اختیارات بیشتری داشته باشند، این سیاست در ادامه سیاست تمرکز زدایی در آموزش و پرورش است .
آموزش و پرورش یک سازمان به شدت متمرکز است که همه وزرای قبلی هم تلاش کردند که این تمرکز را کاهش دهند ، اما در تمرکز زدایی باید اختیارات بدهیم و آنها که در مدرسه هستند باید این اختیارات را بپذیرند و باور کنند.
توسعه عدالت آموزشی در دوره ابتدایی بیش از 7/98 دهم درصد از کودکان لازم التعلیم تحت پوشش برنامه های آموزش و پرورش هستند.مبلغ 30 میلیون تومان اعتبار در دولت گذشته برای تامین سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان روستاهای دور افتاده اختصاص یافته بود متاسفانه برخی تعصبات قومی و منطقه ای زمینه ساز محرومیت برخی دانش آموزان دختر از تحصیل هستند .
6 رکن آموزش و پرورش عبارتند از معلم، مدیر، محتوا و برنامه، مقررات آموزشی، فضا و تجهیزات و بودجه که در دولت تدبیر و امید تلاش خواهیم کرد ضمن فراهم کردن فضای آزاد برای طرح نقد و نظر معلم، زمینه را برای رشد دانش آموزانی پرسشگر و توانمند فراهم سازیم .

 


مهمترین اظهارات وی در  مورد فرهنگیان در جدول زیر آمده است:

 

موضوع شرح
مطالبات حق التدریسان حق التدریس با حق التدریسی دو موضوع جداگانه است. گروهی از همکاران عزیزمان که معلم رسمی ما هستند و سال تحصیلی گذشته علاوه بر ساعت تدریس موظف خود ، ساعت تدریس بیشتری داشتند ما یک بخش از مطالبات آنان را پرداخت کرده ایم و یک بخش دیگر هنوز مانده است و آن را هم انشاءالله در آینده نزدیک تقدیمشان می کنیم .
مسکن فرهنگیان حل مشکل مسکن فرهنگیان کار ساده ای نیست ، اما برنامه هایی در این زمینه داریم که از اولویت های کاری آموزش و پرورش بعد از موضوع درمان است .
معیشت فرهنگیان ان شاء ا... روزی برسد که فرهنگیان اعلام کنند که بانک سرمایه ، بانک آنهاست.
هر تلاشی برای افزایش حقوق و ارتقاء سطح معیشت فرهنگیان در مقابل خدمات آنان ناچیز است .

 

مهمترین اظهارات فانی در مورد دانش آموزان در جدول زیر آمده است:

 

موضوع شرح موضوع
برنامه های ارتقاء نظام آموزشی و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس
آمار دانش آموزان کشور حدود 12 میلیون و 300 هزار نفر است و این در حالی است که ما بعد از پیروزی انقلاب سال هایی را پشت سر گذاشتیم که جمعیت دانش آموزان به 19 میلیون نفر هم رسیده بود و امروز جمعیت دانش آموزی کشور حدود دو سوم آمار اوج دانش آموزی است .
فضا و تجهیزات و امکانات آموزشی نسبت به اول انقلاب بیش از 5/1 برابر شده و اگراین دو نکته را کنار هم بگذاریم به یک راهبرد در آموزش و پرورش می رسیم و آن راهبرد ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش امروز کشور است که ما باید از این فرصت استفاده و آموزش و پرورش را به سوی کیفیت سوق دهیم.
ارتقاء سطح سلامت در میان دانش آموزان دوستان ما برنامه ریزی هایی در معاونت تربیت بدنی و سلامت دارند و با توجه به رویکرد دولت یازدهم بحث استفاده از امکانات سایر وزارتخانه ها را دنبال می کنیم .
درصددیم که از امکانات وزارت ورزش و جوانان برای دانش آموزان استفاده و متقابلا امکاناتی را که ما در آموزش و پرورش داریم در اختیار آن وزارتخانه قرار دهیم .

تفاوت کیفیت آموزش در مدارس دولتی و غیرانتفاعی
من یقین دارم که با ارتقاءکیفیت مدیریت آموزشگاهی و افزایش اختیارات، مدارس دولتی نیز به کیفیت مدارس غیرانتفاعی خواهند رسید.

 

47232

منبع: خبرآنلاین