سرمربی و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال با مثبت ارزیابی کردن گروه ایران در جام جهانی معتقد است نباید از روی احساسات درباره صعود از مرحله گروهی صحبت کنیم، چون تیم ملی هیچ تدارکی برای جام جهانی ندیده است.


به گزارش ایسنا،علی دایی بعد از تمرین صبح امروز (شنبه) پرسپولیس در جمع خبرنگاران درباره قرعه‌کشی مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل و این که آیا ایران در گروه آسانی قرار گرفته است یا نه، اظهار کرد: در جام جهانی گروه سخت و آسان نداریم. تمام تیم‌های خوب دنیا به این مسابقات راه پیدا می‌کنند و کار بسیار سخت است. اما اگر بخواهیم گروه‌مان را با سایر گروه‌ها مقایسه کنیم، می بینیم که نسبت به آنها آسان‌تر است.
وی افزود: نیجریه نیز جزو تیم‌های بزرگ دنیا است و آرژانتین هم به عنوان تیم اول در گروه قرار گرفته است. کار سختی پیش‌رو داریم. متاسفانه با برنامه‌ فعلی هم کارمان سخت‌تر خواهد شد.
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا ایران شانس صعود از گروهش را خواهد داشت یا نه؟ تصریح کرد: مطمئنا شانس صعود همیشه وجود دارد، اما با این شرایط کارمان سخت است. نباید از اکنون بگوییم نیجریه و بوسنی را می‌بریم.
دایی همچنین درباره واکنش سرمربیان نیجریه و بوسنی پیرامون سطح پایین فوتبال ایران افزود: اگر بخواهیم این تیم‌ها را در سطح بین‌المللی نگاه کنیم می بینیم که حق با آنهاست. آنها تیم ملی ایران را ارزیابی کردند و با شناخت درباره ما صحبت می‌کنند ، این در حالی است که ما بدون این که تدبیری برای آینده اندیشیده باشیم از روی احساسات شعار می‌دهیم و می گوییم از گروه‌مان صعود خواهیم کرد. همه تیم‌ها بزرگ‌اند. نیجریه نیز جزو تیم‌های خوب آفریقایی است. بوسنی نیز بازیکنان خوبی دارد. همان طور که گفتم اگر با روش فعلی جلو برویم، آبرویمان در جام جهانی می‌رود. اما باید بازی تدارکاتی خوبی را انجام دهیم تا با تیم‌های قوی آشنا شویم.
کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال اضافه کرد: ما باید سطح تیم‌های همگروهی مان را ببینیم و بازی‌های تدارکاتی در سطح‌ آنها انجام دهیم. حتما باید با یک تیم آفریقایی قوی بازی برگزار کنیم. یک تیم هم از آمریکای جنوبی یا مرکزی می‌تواند رقیب خوبی برای بازی دوستانه باشد. برای آمادگی جهت بازی با بوسنی نیز می‌توانیم به سراغ تیم‌های مثل صربستان و کرواسی برویم.
سرمربی پرسپولیس در پایان دوباره روی بی برنامگی تیم ملی اشاره کرد و گفت: آیا کادر فنی تیم ملی برنامه‌ای داده که بدانیم دو ماه بعد چه بازی قرار است برگزار شود. ما دلمان را به بازی‌های جام ملت‌های آسیا خوش ‌کرده‌ایم ، اما بازی با لبنان دردی از ما دوا نمی‌کند. ما باید با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. حتی اگر در جام جهانی هم شکست خوردیم حداقلش این است که تلاش‌مان را کردیم.
43 43

منبع: خبرآنلاین