پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:

یک جامعه‌شناس کشف کرد: «استفاده از تلفن همراه، سن ارتباط با جنس مخالف را به مقطع تحصیلی راهنمایی رسانده است.» (ایسنا)

پس نتیجه می‌گیریم: پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما با هم ارتباط نداشتند، چون تلفن هنوز اختراع نشده بود. نتیجه می‌گیریم بر مخترع تلفن لعنت که پل ارتباطی اجناس مخالف هم شد.

ریشه‌یابی: این جامعه‌شناس پس از کشف، استخراج کرد: «ارتباط زودهنگام با جنس مخالف باعث می‌شود که نوجوانان ما بارها با شکست عاطفی روبه‌رو شده و با تصمیمات ناخواسته و ناگهانی در روند زندگی خود با مشکل مواجه شوند.» پس نتیجه می‌گیریم ریشه اصلی مشکلات جوانان مثل بیکاری، فقر، مشکلات روانی، مشکلات بهداشتی و درمانی، مشکلات تحصیلی و حتی جوش‌های صورت، همه‌وهمه به‌خاطر شکست عاطفی است.

آپشن جدید: این جامعه‌شناس تاکید کرد اما بر چی؟ بر این: «دولت و مسوولان باید تدابیر ویژه‌ای را در برخورد با اپراتورهای تلفن‌های همراه اتخاذ کنند.» به نظر ما یک «گشت ویژه» ایجاد شود و همراه با تلفن‌های همراه به جوانان زیر 18سال فروخته شود. این «آپشن» جدید شماره تلفن والدین جوانان را حفظ می‌کند و شماره‌های اجناس مخالف را از حافظه‌اش پاک می‌کند. در ضمن هروقت اجناس مخالف خواستند با هم صحبت کنند، به آنها تذکر می‌دهد و بعد از سه‌بار تذکر تلفن را قطع می‌کند.

بی‌بند: این جامعه‌شناس- با دست- اشاره کرد: «برخی اپراتورها متاسفانه با تعرفه‌های خود بی‌بندوباری را در جامعه ترویج می‌دهند، به‌طور مثال طرح مکالمه‌های شبانه از ساعت 24 تا 6 بامداد با ایجاد هزینه‌های کم باعث شده تا تعدادی از جوانان و نوجوانان به‌جای مطالعه و استراحت تمام این مدت را با تلفن همراه خود درگیر باشند.»

تست هوش: به این کاری که اپراتورها می‌کنند و شب‌ها تخفیف می‌دهند و البته جامعه‌شناس مذکور کشف کرده که آن کار منجر به بی‌بندوباری می‌شود، چه می‌گویند؟
الف- بسترگستری موبایلی
ب- واسطه‌گری محبت موبایلی
پ- بسته شبانه (با واردکردن کد #) (.) (# و فشاردادن دکمه «سند»)

دست‌های توی کار: این جامعه‌شناس که جامعه را مثل چرک کف دستش می‌دانست و مثل کف دستش می‌شناخت، گفت: «برخی سیاست‌های اینچنینی در کشور که معلوم نیست با چه هدفی دنبال می‌شوند بی‌بندوباری را در جامعه افزایش و ناهنجاری‌ها را رفته‌رفته به هنجار تبدیل می‌کنند.»

نتیجه کلی: ‌با این دیدی که این جامعه‌شناس ارایه کرد، من خودم از این لحظه به چشمی روی در، آیفون تصویری، پنجره، کامپیوتر، موبایل، اتوبوس، مترو، بقالی، کوه، دشت، جنگل، فرودگاه، بیمارستان و خلاصه به همه‌چیز شک کردم. همه اینها وسایلی است که منجر به ارتباط با جنس مخالف می‌شود. بچه‌ها مراقب باشید...

6060

 

منبع: شرق