بالاخره با اعلام دادستان کل کشور بابک زنجانی بازداشت شد تا پرونده یکی از خبرساز ترین چهره های چند ماه گذشته وارد فاز تازه تری شود.

محمد هیراد حاتمی:

یکشنبه 15 بهمن 1391 برای نخستین بار به طور جدی از نام بابک زنجانی در جلسه‌ استیضاح شیخ‌الاسلامی رونمایی شد. البته کمی پیش تر از آن نام زنجانی و فعالیت های اقتصادی ای که انجام می دهد در میان برخی اهالی رسانه ای مطرح شده بود  اما پس از جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دهم زندگی زنجانی وارد فاز تازه تری شد. دیری نپایید زنجانی به چهره « خبرساز » بسیاری از رسانه ها تبدیل شد. هر از گاهی تصاویری از او در حالت های مختلف منتشر شد. تصویر او یا با سلاحی مدرن خبرساز شد یا اینکه نیم رخ چهره اش در نمایی بسته از هواپیمایی فراز قشم سوژه دست رسانه ها داد تا او را در دل رسانه های خود جای دهند.

 هرچه زمان بیشتر گذشت، زنجانی بیشتر در رسانه ها حاضر شد. باشگاه سورینت راه آهن و فعالیت های دیگر اقتصادی اش را بیشتر رسانه ای کرد و در نهایت فعالیت هایش را نیز بسط داد به طوریکه حضور مجدد ناصر ملک مطیعی در سینما با سرمایه گذاری او صورت گرفت. او خیلی سریع در محافل هنری نیز جا باز کرد و وقتی از او در رابطه با حضورش در چنین محافلی پرسیدند او دوستی اش با امیر جعفری، بازیگر را کاتالیزور چنین اتفاقی عنوان کرد. امیر جعفری نیز به عنوان یار هنری زنجانی در کنار او قرار گرفت و بدین ترتیب فعالیت های زنجانی از افتصاد و ورزش وارد محیط جدید دیگری تحت عنوان « هنر» شد. این پایان خبر سازی بابک زنجانی نیست.

در نخستین روزهای دی سال جاری نام بابک زنجانی پس از برملا شدن فساد گسترده مالی در ترکیه بار دیگر سر زبان‌ها افتاد چرا که رسانه‌های ترکیه اعلام کردند رضا ضراب که به خاطر پولشویی بازداشت شده، در بازجویی از بابک زنجانی به عنوان «رئیس» خود نام برده است.

بابک زنجانی در این خصوص واکنش نشان داد و طی مطلبی که در سایت شرکت سورینت منتشر کرد، نوشت: «برخی از اخبار منتشرشده در رسانه‌های ترکیه در مورد من صحیح نمی‌باشد و لازم می‌دانم در این زمینه توضیحاتی را ارائه نمایم. » (اینجا )

زنجانی در بعد از ظهر چهارمین روز دی به ادامه خبرسازی های خود ادامه داد و در پی نامه سرگشاده 12 نماینده شاخص مجلس شورای اسلامی به سران سه قوه و ابراز تعجب از تحرکات بابک زنجانی و توصیف او به عنوان "جرثومه فساد" این چهره بحث‌انگیز در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک متنی را منتشر کرد. (اینجا )

 بی تردید اوج خبرسازی های زنجانی در چند روز گذشته به اظهارات دوشنبه بعد از ظهر دادستان کل کشور باز می گردد. آنجا که محسنی اژه ای خبر داد: « بابک زنجانی بازداشت شد » . بر این اساس پرونده یکی از چهره های خبرساز بخش اقتصاد در ماه های گذشته که در رابطه با سلامت  و نحوه فعالیت های اقتصادی او صحبت های فراوانی مطرح شده، وارد فاز تازه تری شد. 

در ادامه برخی خبرسازی های زنجانی ظرف چند روز گذشته جمع آوری شده است: 

اظهارات رئیس کمیسیون اصل نود درباره پرونده بابک زنجانی/ امثال او مانند هندوانه‌یی در بسته می ماند

کاریکاتور/ تهاتر بابک زنجانی و...!

گواهی پرداخت بدهی زنجانی جعلی از آب درآمد/ پرداخت رشوه یک میلیون دلاری به بانک مرکزی تاجیکستان

اتهام ۸۵۰۰ میلیارد تومانی بابک زنجانی

کارگروه مشترکی پرونده بابک زنجانی را پیگیری می‌کند

پورمحمدی: از جزئیات دستگیری بابک زنجانی خبر ندارم

همه آنچه درباره «بانک بابک» نمی‌دانید

ادعایی جدید درباره گذشته بابک زنجانی

3939

منبع: خبرآنلاین