نشست "مجمع جهانی اقتصاد" در دهکده برفی داووس سوئیس، محفل سالیانه نخبگان اقتصادی و سیاسی است تا بتوانند جهان پیش رو را شکل دهند.

 

امسال حضور دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان شاید فرصت جدیدی باشد تا پس از نشان دادن حسن نیت ایران در عرصه بین الملل و لغو تدریجی تحریم ها درب های جدید علم و فناوری به روی ایران و ایرانی گشوده شود.

شاید ده بیست سال قبل، ملاقات تاریخی بیل گیتس از هند و راه اندازی مرکز توسعه مایکروسافت در بنگلور یادمان نباشد اما حالا ارز آوری 100 میلیارد دلاری هند از بابت صنعت نرم افزار را هر سال شاهد هستیم.

آن زمان ایرانیان نخبه دست کمی از هندی ها نداشتند و حالا هم ندارند.

بنابراین وظیفه سیاسیون است تا دربهای تکنولوژی و فناوری را باز کرده تا در این فرصت بوجود آمده، شاید بتوانیم با مدیریت صحیح در بخش آی تی، خود را به پای هند در آینده نزدیک برسانیم.

داووس سوئیس و مجمع جهانی اقتصاد با حضور بزرگانی مانند بیل گیتس (به عنوان سمبل آی تی که پیش بینی کرده تا سال 2035 هیچ فقیری در جهان نخواهد بود) پر رنگ تر است و از جناب آقای دکتر روحانی و دکتر واعظی وزیر محترم ارتباطات می خواهیم تا ضمن ملاقات با بیل گیتس، از وی دعوت به عمل آورند تا به ایران آمده و از نزدیک استعداد یابی کنند.

من مطمئن هستم که جوانان این مرز و بوم می توانند در صنعت نرم افزار با توجه به سیاست جدید دستگاه اجرایی برای توسعه هر چه سریعتر این صنعت، به طور واقعی بین المللی شوند و امیدواریم این دیدار اتفاق بیفتد، قبل از اینکه صنعت آی تی کشورمان به تاریخ بپیوندد.

 

 

منبع: خبرآنلاین