شفاآنلاین نوشت:

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشوربا انتقاد از اعلام اسامی پزشکان زیرمیزی بگیراین اقدام را نوعی توهین به جامعه شریف پزشکی دانست.
دکتر مرتضی حیدری ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: ضرر و زیان چنین اقدام هایی بیشتر از همه متوجه بیماران و خانواده های آنان خواهد شد و نمی دانم از ایجاد و دامن زدن به چنین نگرانی هایی میان مردم دنبال چه چیزی هستیم؟
وی با بیان این که اعلام این گونه مسائل خطرناک است تصریح کرد :این اقدام ها جز خدشه دار کردن حرمت پزشکان(کسانی که جزء نخبه گان کشورهستند) و آسیب رساندن به نظام سلامت کشورنتیجه دیگری در پی ندارد.
عضو هیئت مدیره نظام پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در کشور بیش از 200هزار عضو نظام پزشکی و بیش از 130هزار پزشک داریم که بعضأ در بدترین نقاط ایران با حقوق های ناچیزی ارائه خدمت می کنند. بنابراین آیا درست است که با چنین اقداماتی پزشکان در نظر مردم به این شکل تخریب شوند؟
حیدری اذعان کرد: ممکن است پزشکی عددی را خارج از عرف تعرفه مصوب دریافت کند اما این امر دلیل نمی شود که میان مردم با بیان این که برخی پزشکان زیرمیزی می گیرند و با سلامت مردم بازی می کنند ایجاد نگرانی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: کسانی که این گونه خبرها را منتشر می کنند یا منافع غیر مشروع دارند یا نسبت به اصل ماجرا جهل دارند.
وی با اشاره به این که متأسفانه تعرفه های نظام سلامت در کشور همیشه غلط تعریف شده و یک پایه ضعیف داشته افزود: هر ساله ضریبی به آن اضافه شده که به هیچ عنوان با نرخ تورم تناسب نداشته و حتی طی سال ها هم اضافه نشده است.
وی ادامه داد: زمانی که تعرفه های مصوب از اساس و ریشه مشکل دارد و هیچ تناسبی با واقعیت هزینه های خدمات کشور ندارد باید منتظر چنین پدیده هایی نیز باشیم.

حیدری تأکید کرد: اگر مدلی که برای پزشکان تعرفه گذاری می شود عینأ برای سایر صنف های کشور هم تکرار شود به طور قطع تخلفات آنها هزار برابر تخلفات پزشکان خواهد بود. ضمن این که تخلف پزشکان و جامعه پزشکی در رعایت تعرفه ها نسبت به مکانیزم های غلط تعرفه گذاری بسیار ناچیز است.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور در خصوص راهکار مقابله با پدیده دریافت زیر میزی به خبرنگار شفا آنلاین گفت: تعرفه گذاری حداقل در بخش های خصوصی حتمأ باید به سازمان نظام پزشکی بازگردد.چراکه این حق قانونی به صورت غیر قانونی و با جوسازی ازاین سازمان گرفته شد.
وی افزود: اگر این امر رخ دهد به طور قطع تعرفه ها به گونه ای تنظیم و از طرف سازمان نظام پزشکی نظارت می شوند که پزشکان- خانواده های نظام سلامت و همچنین بیماران ناراضی نباشند.اگر اختیار تعرفه گذاری بخش دولتی هم به سازمان نظام پزشکی داده شود تعرفه ها با روش های واقعی تعیین و نظارت دقیق بر آنها میسر خواهد شد.
دکتر حیدری درعین حال از دولت و مجلس خواست برای ترمیم بودجه های ناقص نظام سلامت کشور فکرهای جدی و اساسی کنند.
عضو هیئت مدیره نظام پزشکی تهران اظهار کرد: هجمه ای که به طور خواسته یا ناخواسته بر علیه جامعه پزشکی و کارکنان خدوم نظام سلامت کشورصورت گرفته جای تأسف عمیق دارد. ضمن این که نباید فراموش کنیم جامعه پزشکی ما در سطوح مختلف جزء نخبه ترین نخبگان کشور هستند.
وی با بیان این که بی اعتبار کردن جامعه پزشکی و پزشکان بزرگترین لطمه به نظام سلامت است بیان کرد: به دنبال چنین اقداماتی خساراتی که هیچ وقت جبران پذیر نیستند ایجاد می شود و به طور کلی امیدواریم پرونده این گونه جو سازی ها و ظلم به نظام سلامت بسته شود.

4646

منبع: خبرآنلاین