مدیرعامل یاهو مجوز اجرای دو طرح را صادر کرد که در واقع بخشی از تفکر پایان بخشیدن به همکاری با مایکروسافت در زمینه جستجو است.
به گزارش یوننیورسیتی هرالد، یاهو در تلاش است تا تغییر الگوریتمهای جستجو و جستجوی تبلیغاتی خود به عنوان یکی از اصلیترین بازیگران عرصه جستجو در اینترنت موقعیت خود را تقویت کند.
منابع داخلی یاهو میگویند که ماریسا میر مدیرعامل یاهو مجوز اجرای دو طرح با عنوان «فست برک» و «کرو بال» را صادر کرده تا موتور جستجوی یاهو را تقویت کند.
بر اساس اطلاعات منابع نزدیک به یاهو این دو طرح برای احیای موقعیت تجاری موتور جستجوی یاهو قرار است اجرا شود؛ کسب و کاری که در این سالها چندان پر رونق نبود.
این منابع میگویند که اجرای این طرحها در واقع به عنوان بخشی از تفکر پایان بخشیدن به همکاری با مایکروسافت در زمینه جستجوی تبلیغاتی و استقلال یاهو در این زمینه است.
تمرکز بر فعالیتهای اقتصادی و کسب و کار در این دو طرح اولویتی است که مدیر عامل یاهو در نظر دارد و البته مدت زمان سه تا چهار ماهه را برای تکمیل و ارتقاء این موتور جستجو در نظر گرفته است.
در عین حال این موتور جستجو بیشتر به جستجویهای موبایلی، تلفن همراه و محصولات نوظهور در دنیای فناوری گرایش دارد تا رایانههای شخصی.
موتور جستجوی یاهو از سال ۲۰۰۹ یک قرارداد ۱۰ ساله با مایکروسافت منعقد کرده که در نتیجه آن تبلیغات مایکروسافت با استفاده از این موتور برای کاربران به نمایش گذاشته میشد.
56503