ایرنا نوشت:

محمد جواد ظریف وزیرامورخارجه حمایت مردم از تیم مذاکره کننده هسته ای را امر بسیار مهمی توصیف کرد و گفت: حضور مردم در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و راهپیمایی 22 بهمن نمونه ای از این حمایت و پشتوانه مذاکرات هسته ای است.

 رییس هیات مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای به فاصله کمی از سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 28 بهمن ماه جاری راهی مذاکرات با 1+5 در وین می شود و از این رو به حمایت مردم نیاز دارد.

وی ملت را مهمترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: آحاد ملت همواره در صحنه های مختلف حضورداشته اند و یکی از آنها انتخابات ریاست جمهوری خرداد امسال بوده که با مشارکت 73 درصدی مردم رقم خورد.

وی مذاکرات پیش روی ایران و 6 کشور غربی را امری دشوار دانست و گفت:این واقعیت وجود دارد که غربی ها و آمریکایی ها ادعای چندین ساله خود را کنار گذاشته اند و خط قرمزهای خود درباره فعالیت های هسته ای را شکسته اند.

رییس دستگاه دیپلماسی کشور اضافه کرد: آنها نمی خواهند ایران غنی سازی داشته باشد،اما در نهایت آن را پذیرفتند و این امر هیچ دلیلی نمی تواند داشته باشد.

وی مذاکرات پیش رو را سخت و فشرده خواند و درباره اظهارنظر مقامات آمریکایی گفت: این اظهارنظرها جز تشدید بی اعتمادی ملت ایران، نتیجه ای نخواهد داشت.
29220

منبع: ایرنا
"