مدیر عامل سابق مخابرات گفت: اشعه یک دستگاه کنترل تلویزیون ۱۰۰ برابر بیشتر از یک دستگاه موبایل است.

این فرد که در سمت مدیر عامل شرکت توسعه اعتماد مبین، هنوز جزو مخ های مخابرات محسوب می شود افزود :{لینک} تصور قالب مردم این است که اشعه‌های موبایل به دلیل بزرگ بودن آنتن‌ها بیشترین ضرر را برای افراد دارد و از سایر امواج خطرناک‌تر و مضرتر است و این در حالی است که یک دستگاه موبایل حداقل در بیش از فاصله ۳۰ سانتیمتری خود تأثیری ندارد اما اشعه کنترل‌های خانگی ۱۰۰ برابر بیشتر از فرکانس‌های موبایل از خود انرژی ساطع می‌کنند. به گزارش مهر، صابر فیضی پیش از این نیز برای فرهنگ‌سازی در زمینه این‌که آنتن موبایل مضر نیست تصمیم گرفت در خانه خود دکل موبایل نصب کند.


البته ما نمی دانیم ایشان چند وقت است که دکل موبایل روی خانه شان نصب کرده اند اما قطعا تاثیرات این نصب و اظهارات فاضلانه باید با هم یک ربطی داشته باشند.


اما چند نکته ای را شما کاربر محترم بدانید بد نیست:
1- اغلب دستگاههای کنترل از راه دور تلویزیون از تابش مادون قرمز یا Infrared استفاده می کنند. (اخیرا بلوتوث، حسگر حرکتی و از طریق فرمان های صوتی نیز فرامین را اجرا می کنند).
2- تابش مادون قرمز (اشعه مادون قرمز) به قسمی از طیف امواج الکترومغناطیسی گفته می شود که طول موج آن بلندتر از دامنه نور مرئی و کوتاهتر از دامنه امواج رادیویی است که بعد از برخورد با جسم موجب گرم شدن آن می‌شود.
3- بیش از نیمی از انرژی خورشید که وارد کره زمین می شود به صورت مادون قرمز است.
4- بالانس بین جذب و گسیل مادون قرمز تاثیر عمده ای روی تاثیرات اقلیم آب و هوایی کره زمین دارد.
5- از ویژگی گرم کردن مادون قرمز در امور پزشکی استفاده می شود و در فیزیوتراپی و Heat therapy جهت درمان بسیاری از بیماریها و کنترل درد استفاده می شود.
6- ریموت کنترل مجهز به مادون قرمز در امور نظامی کاربرد دارد (مثلا برای جمینگ و جلوگیری از جمینگ توسط دشمن) و هواپیماهای بدون سرنشین امریکا در افغانستان با اتصال یک ماهواره واسط از آن بهره مند می شوند. در عراق و افغانستان از دستگاه ریموت کنترل تلویزیون برای منفجر کردن بمب های کار گذاشته کنار جاده استفاده شده است.

در هیچکدام از موارد گفته شده نیامده است که اشعه ساطع شده از ریموت کنترل تلویزیون خطرناک تر و مضرتر از دستگاه موبایل است، بگذریم از اینکه معلوم نیست طبق چه محاسبه علمی عدد 100 برابر را آورده اند؟

اینجا محل بحث پیچیده فنی و جزییات مادون قرمز و امواج ساطع شده از دکل های مخابراتی و موبایل و ...  نیست، اما باید بدانیم آنچه از کنترل از راه دور تلویزیون ساطع می شود قابل استدلال برای صفت خطرناک بودن نیست. البته یک اصل تایید شده این که هر تابشی بیش از حد معمول بر سر و صورت مردم بخورد مضر خواهد بود که نتیجه اش را زیر نور آفتاب ایستادن و سوختگی پوست و ... می بینیم. این تابش فقط در مورد مادون قرمز نیست و هر نوع امواج الکترومغناطیسی که به مدت طولانی (پارازیت ماهواره یکی از آنهاست) انسان در معرض آن قرار گیرد مضر است. شاید دلیل اینکه می گویند پارازیت روی ماهواره خطرناک است همین باشد اما بدلیل نبود تحقیقات مستقل که باید در برهه چند ساله صورت گیرد نمی دانیم در چه ابعاد و گستره ای خطرناک هست و در چه ابعادی خطرناک نیست.
به هر حال نسل جدید و جدیدتراز ما که به زودی فارغ التحصیل می شوند این حرفهای سطحی را نمی پذیرند.

یاد داستانی افتادم: یادم می آید آن موقعی که بدون سهمیه وارد دانشگاه شدیم و 80 درصد با رانت آمدند؛ عده ای گلوی خود را پاره کردند که چرا اینها سرشان را پایین انداخته و مانند طلبکار دانشگاه را از آن خود می دانند. حالا، امروز می فهمم که به خاطر همین روزها بود ولی ما درک نمی کردیم. حالا مملکت غرق در بی سوادی به اصطلاح دانشگاه رفته ها شده و تنها چیزی که بدان اهمیت نمی دهند علم است. isi کپی می کنند و سر تاریخ کشورشان کلاه می گذارند!

 

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها

"