تسنیم نوشت:

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا جزئیات و چگونگی پذیرش مشمولان در طرح «سرباز معلم» را تشریح کرد.

سرهنگ رحمان علی‌دوست، معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا، اظهار داشت: امسال به‌درخواست سازمان آموزش و پرورش و تشخیص ستادکل نیروهای مسلح، دو هزار و ۶۰۰ مشمول به‌عنوان سربازمعلم در مراکز آموزش و پرورش کشور مشغول به خدمت می‌شوند.

وی افزود: در طرح سربازمعلم، مشمولان علاقمند برای خدمت در آموزش و پرورش، به ادارات این سازمان در سراسر کشور مراجعه کرده و پس از ارائه درخواست و طی مراحل گزینش و انتخاب این افراد از سوی سازمان متبوع، اسامی آنان به ستادکل نیروهای مسلح اعلام می‌شود.

علی‌دوست در خصوص شرایط پذیرش سرباز معلم اظهار داشت: مشمولان متقاضی شرکت در این طرح می‌بایست فاقد غیبت بوده و با رعایت ضوابط و شرایط ابلاغ شده از سوی مرکز آموزش و پرورش استان‌ها پذیرش می‌شوند.

وی افزود: در استان‌هایی که با حجم بالایی از درخواست‌های مشمولان برای شرکت در این طرح مواجه باشیم، اعضای بسیج، خانواده شهدا و ایثارگران از اولویت جذب برخوردار خواهند بود.

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا خاطرنشان کرد: اسامی این مشمولان پس از طی مراحل گزینش در آموزش و پرورش هر استان به ستادکل نیروهای مسلح اعلام، سپس با در نظر گرفتن سهمیه پیش‌بینی شده و انجام تحقیقات لازم، اسامی افراد تأیید شده به سازمان وظیفه عمومی ارائه و این سازمان نیز در نهایت مشمولان مذکور را در اول تیرماه سال ۹۳ به مراکز آموزش سپاه اعزام می‌نماید.

 

23503

منبع: تسنیم
"