برگزاری غیرسنتی و غیر معمول چهارشنبه سوری علاوه بر اینکه مجروحان و مصدومان زیادی برجا می‌گذارد آلودگی بصری و نابسامانی در محیط شهری نیز از جمله تبعات این مراسم است.


پرونده چهارشنبه آخرسال 92 با سه کشته و 425 مصدوم بسته شد.
به گزارش ایسنا، سازمان پزشکی قانونی کشور مرگ سه نفر را در حوادث چهارشنبه سوری امسال تأیید کرد و اعلام داشت: در حوادث چهارشنبه سوری شب گذشته (27 اسفند 1392) یک پسربچه 12 ساله در شهر تهران و دو مرد 28 و 25 ساله در نظرآباد استان البرز جان خود را از دست دادند.
براساس اعلام پزشکی قانونی، اجساد این متوفیان (پسربچه تهرانی و دو فوتی استان البرز) برای تعیین علت فوت و صدور جواز دفن به پزشکی قانونی استان‌های تهران و البرز ارجاع شده‌اند.
همچنین، آرزو دهقانی، مدیر روابط عمومی اورژانس کشور به ایسنا  گفت: بر اساس آخرین آمار دریافتی از سراسر کشور 425 تن بر اثر آتش‌بازی دچار مصدومیت شدند.
وی با بیان اینکه این آمار در مورد افرادی است که اورژانس نسبت به امدادرسانی به آنها اقدام کرده است، اظهار کرد: تکنیسین‌های اورژانس 265 نفر از این مصدومان را به علت نیاز بیشتر به درمان، به مراکز درمانی منتقل کردند و برخی مصدومان نیز شخصا و به وسیله خانواده ها به بیمارستان منتقل شدند که اورژانس کشور آماری از این افراد ندارد.
مدیر روابط عمومی اورژانس کشور افزود: سوختگی، آسیب‌دیدگی چشم، خراشیدگی، بریدگی و سوختگی دست مهم‌ترین علل درخواست کمک مردم از اورژانس بود.
همچنین سرهنگ سید محمد صالحی، جانشین فرماندهی انتظامی استان خوزستان با اشاره به سوختگی شدید چهار تن در سه شنبه شب گفت: در نتیجه استفاده از مواد محترقه توسط ساکنان منازلی در دو شهر اندیمشک و اهواز، سه باب منزل مسکونی به کلی دچار حریق شده و دو خودروی آنان نیز در آتش سوخت.
وی با بیان اینکه سه شنبه شب به دنبال اعلام مرکز فوریتهای پلیسی 110 از وقوع دو حادثه منجر به آتش سوزی در دو نقطه شهرستان های اهواز و اندیمشک، سریعا اکیپهای پلیس و یگانهای امدادی به محل های حادثه اعزام شدند، بیان داشت: در نتیجه بررسی های ماموران اعزامی مشخص شد در حادثه اول که در یک مجتمع مسکونی در اهواز اتفاق افتاد در پی حریق ال 90 و انفجار آن در مجتمع مسکونی، شعله های آتش به دو واحد آپارتمانی سرایت کرده و با ایجاد خسارت کلی به هر دو منزل، موجب سوختگی شدید یکی از ساکنان مجتمع شد.
جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان گفت:در دومین حادثه واقع در شهرستان اندیمشک خوزستان نیز سه جوان حدودا 20 ساله که در حال ساخت حدود پنج کیلو گرم مواد محترقه دست ساز بودند با انفجار ناگهانی این مواد روبرو شده که در همین رابطه ضمن سوختگی شدید و ایجاد جراحتهای جدی ناشی از انفجار به هر سه نفر، باعث آتش سوزی کامل منزل و یک  پراید نیز شدند.
وی با اشاره به حضور سریع ماموران آتش نشانی و امدای به محل های یاد شده خاطر نشان کرد:آسیب دیدگان حوادث نیز به مرکز شفای طالقانی اهواز منتقل شده که بنا به اعلام کادر پزشکی بیمارستان،حال دو تن از مجروحان حادثه اندیمشک بسیار وخیم گزارش شده است.


عکسها: فارس

47282

منبع: خبرآنلاین