ایسنا نوشت:

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت:‌ تاریخ امتحانات پایان ترم جاری دانشگاه ها به دلیل برگزاری مسابقات جام جهانی تغییر نخواهد کرد.

دکتر سیدضیاء هاشمی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با بیان اینکه مدیریت، بار امانت است و در فرآیند تغییر و تحول رییس دانشگاه این امانت از دستی امینی به دست امینی دیگر سپرده می شود، اظهار کرد: در فضای دانشگاه بخشی از بحث ها و دغدغه ها تخصصی است، ولی بخش هایی هم وجود دارد که مشترک است و هر دانشجو و استادی دغدغه های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی هم دارد. دانشگاه ذاتا سیاسی است و نمی تواند نباشد، ولی دانشگاه مفتخر است به استقلال فکری و علمی و بنابراین نباید سیاست زده باشد. دانشگاه باید راهنمای سیاست گران باشد، نه تسلیم سیاست گران.

هاشمی گفت: دانشجو تکالیفی بر عهده دارد که قانون و فرهنگ و اخلاق عمومی آنها را تعریف کرده و در قبال آن نیز حقوقی دارد که می تواند مطالبه کند و مجموعه این عوامل زندگی دانشجویی را تشکیل می دهد. یکی از مکانیزم های کارآمد در فضای دانشگاه کرسی های آزاد اندیشی به عنوان یک راهبرد حرکت و پویش است و دانشگاهیان باید بتوانند دیدگاه های خود را در یک محیط منطقی عرضه کنند. کرسی های آزاد اندیشی به این معنی است که اندیشه های آزاد باید در دانشگاه جریان یابد و در نهایت الگویی فراهم شود که موجبات پیشرفت دانشگاه را فراهم کند.


45231

 

منبع: ایسنا