شخصیت های برجسته نظام با صدور پیام های جداگانه درگذشت ماموستا مجتهدی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اهل سنت سنندج را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرآنلاین، ماموستا مجتهدی امام جمعه سنندج ظهر امروز، 6 اردیبهشت ماه در بیمارستان طالقانی تهران دار فانی را وداع گفت.

ماموستا حسام‌الدین مجتهدی علاوه بر سمت امام جمعه شهر سنندج، نماینده استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری بود. وی همچنین به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج نیز فعالیت می‌کرد.

رهبرمعظم انقلاب، رئیس جمهور و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیام های جداگانه درگذشت این عالم اهل سنت را تسلیت گفتند. متن پیام ها به شرح زیر است:

آیت الله سید علی خامنه ای:

درگذشت روحانی مُصلح و فاضل، جناب ماموستا حسام الدین مجتهدی از علمای برجسته‌ی شافعی و نماینده‌ی مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه‌ی اهل سنت سنندج رحمة الله علیه را به عموم مردم مؤمن و انقلابی کردستان و به خانواده و بازماندگان محترم ایشان تسلیت عرض می کنم.

این شخصیت خدوم و کهنسال که بسیاری از علمای منطقه شاگردان وی به شمار می رفتند، از جمله‌ی وفاداران به پیام انقلابی اتحاد مسلمانان بوده و با روحیّه‌ی تقریب میان فِرَق اسلامی، به وظایف روحانی اشتغال داشت. رحمت و مغفرت حق متعال را برای ایشان مسألت می کنم.»

دکتر حسن روحانی:

«ارتحال عالم جلیل‌القدر حاج ماموستا حسام‌الدین مجتهدی موجب تأثر و تألم اینجانب و مردم متدین و شهیدپرور سنندج شد. این روحانی بزرگوار که سالیان طولانی از عمر پربرکت خود را در مسیر وحدت امت اسلامی صرف کرد، منشأ خدمات فرهنگی و اجتماعی ارزنده‌ای بود که ثمرات آن ماندگار و در آخرت ذخیره‌ای پربار خواهد بود.

اینجانب رحلت آن روحانی وارسته را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری، علمای محترم اهل تسنن کردستان، بیت گرامی آن مرحوم و مردم ولایت‌مدار و سلحشور کردستان تسلیت عرض کرده و از پیشگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت می‌کنم.»

آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی:

« درگذشت عالم ربانی ماموستا «حسام‌الدین مجتهدی» امام‌جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری موجب تأسف و تألم خاطر گردید.

مصیبت وارده را به مردم شهیدپرور و غیور کردستان به ویژه برادران اهل تسنن، بیت مکرم، علما و روحانیون و دوستداران آن مرحوم تسلیت می‌گویم. از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت می‌کنم.»

/6262

منبع: خبرآنلاین