سید حسین نقوی حسینی معتقد است که نگرانی منتقدین توافقنامه هسته ای ناظر بر رفتار آمریکایی هاست نه تیم مذاکره کننده.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان اینکه روند مذاکرات در حال انجام است و جمهوری اسلامی هم مصمم به مذاکرات هست​ گفت: منتها آنچه که در توافق اولیه آمده است ، ما را در مورد توافق نهایی نگران می کند. این نگرانی ناظر بر تضعیف یا رد تیم مذاکره کننده نیست. ناظر بر رفتارها و اقدامات غیر قابل اعتماد دشمنان ماست. وقتی ما رفتار غربی ها به ویژه اعضای 1+5 و به خصوص آمریکایی ها را در طول مذاکرات و بعد از مذاکرات مقدماتی می بینیم ، به طور جدی دلواپس و نگران می شویم. آن ها دست به رفتارها و اقداماتی می زنند که نشان می دهد ، هدفشان حل مسایل از طریق مذاکره نیست.

وی در ادامه به اقدامات ضد ایرانی طرف غربی اشاره کرد و گفت: صدور قطعنامه ضد ایرانی از سوی پارلمان اروپا، عدم صدور روادید برای آقای ابوطالبی ، انتشار لیست جدید تحریم شخصیت های جدید از سوی انگلیس و تحریم برخی شرکت ها از سوی خزانه داری آمریکا و گزارش موهوم احمد شهید درباره حقوق بشر، اظهارات اشتون بعد از ملاقات با بعضی فتنه گران و... مجموعه این رفتارها نشان می دهد که دشمنان ما در پی حل مسئله از طریق مذاکره نیستند. چندی پیش هم دولت نروژ دانشجویان ما را از دانشگاه ها اخراج کردند به این جرم که این ها علوم هسته ای می خوانند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: بنابر این ما نسبت به مذاکرات نگرانی و دلواپسی داریم. اما در آن طرف قضیه هم ما باید به یک نکته توجه کنیم. آنچه که مقام معظم رهبری می فرمایند که من به آینده مذاکرات خوشبین نیستم و ما هم خوشبین نیستیم و اعتقاد داریم به آن چیزی که مقام معظم رهبری اعتقاد دارند. اما همان گونه که مقام معظم رهبری می فرمایند این اظهارات ما نباید موجب تضعیف تیم مذاکره کننده ما بشود و آن ها را در موضع ضعف قرار بدهد. باید این دلواپسی ها به نحوی مطرح بشود که  معنای آن در عرصه بین الملل این باشد که ملت پشت تیم مذاکره کننده ایستاده است و مذاکره کنندگان ما هم در چهارچوب خطوط قرمز نظام حرکت می کنند.

نقوی حسینی همچنین گفت: ملت هم از این موضع دفاع می کنند تا غربی ها و طرف مقابل حساب کار دستشان بیاید و بفهمند که نمی توانند با ملت ما هرگونه که می خواهند برخورد کنند و هر امتیازی که می خواهند بگیرند. خدای ناکرده اگر برخوردها به گونه ای باشد که منافع ملی ما را زیر سوال ببرد خوب نیست. تا آنجایی که من با افرادی که منتقد توافقنامه برخورد کرده ام نگاه آن ها هم همین است. اگر افرادی شعارهای افراطی می دهند ، به نظر من مورد تایید منتقدین نیست. منتقدین در چهارچوب منافع ملی کشور صحبت می کنند و مطالبه آن ها این است که در مذاکرات محکم، استوار و با اجماع ملی در جهت حفظ منافع ملی و با رعایت خطوط قرمز حرکت بکنیم و هرجا هم که غربی ها خواستند پایشان را از گلیمشان بیرون بگذارند به طور جدی با آن ها برخورد بکنیم و بایستیم ولو اینکه مذاکره ادامه پیدا نکند.

2929

 

 

منبع: خبرآنلاین
"