واحدمرکزی خبر نوشت:

مفتی کل عربستان که بلندپایه ترین مرجع دینی در این کشور محسوب می شود گروه نیجریه ای بوکوحرام را محکوم کرد و گفت این گروه ایجاد شده است تا وجهه اسلام را مخدوش کند. 

وی ربوده شدن بیش از 200 دختر دانش آموز را به دست این گروه محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از دبی، شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی کل عربستان گفت گروه تندرویی که می گوید به دنبال برپایی حکومت اسلامی در نیجریه است «گروهی گمراه» است. وی افزود، باید آنان را نصیحت و نامناسب بودن موضع گیری آنان را برایشان تشریح کرد.
علاوه بر مفتی عربستان، شمار زیادی از رهبران دینی در جهان اسلام اقدامات ابوبکر شیکائو سرکرده گروه بوکوحرام را محکوم کردند که گفته است اسلام اجازه می دهد دختران ربوده شده به زور به ازدواج مردان در آیند.
شیخ عبدالعزیز در مصاحبه ای که امروز در روزنامه الحیات لندن منتشر شد گفت گروه بوکوحرام برای مخدوش کردن چهره اسلام ایجاد شده است.
وی افزود، این گروه در مسیر درست و در مسیر هدایت نیست زیرا اسلام با ربودن و کشتن و تجاوز مخالف است. وی افزود، ازدواج اجباری دختران ربوده شده جایز نیست و حرام است و اختیار ازدواج آنان در دست ربایندگانشان نیست.
گروه بوکوحرام 14 آوریل حدود 250 دختر دانش آموز را از یک دبیرستان دخترانه در روستای چیبوک در ایالت بورنو نزدیک مرز نیجریه با کامرون ربود. پنجاه نفر از این دختران موفق به فرار شدند.
پیام ویدئویی شیکائو روز دوشنبه منتشر شد و موج محکومیت را در نیجریه و خارج از آن به دنبال داشت و موجب شد کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس و فرانسه برای یافتن دختران ربوده شده پیشنهاد کمک دهند.
علمای دینی و مسئولان حقوق بشر در سازمان همکاری اسلامی که بزرگترین سازمان اسلامی با 57 عضو در جهان است روز پنجشنبه ربودن دختران را محکوم و این اقدام را مخدوش کردن وجهه اسلام توصیف کردند. موسسه الازهر مصر نیز در بیانیه ای اعلام کرد ربودن دختران هیچ ارتباطی با تعالیم اسلام ندارد. محمد مختار وزیر اوقاف مصر نیز این اقدام بوکوحرام را اقدامی تروریستی توصیف کرد.

4949

منبع: واحدمرکزی‌خبر
"