در کنار تمام مشغله ها در آستانه جام جهانی، حالا لباس هم تبدیل به معضلی برای تیم ملی شده است.

میثم بهرامی: کم طنز بودیم، حالا طنزتر شده ایم. روز گذشته، رسانه های مختلف در سرتاسر دنیا روی موضوع لباس های تیم ملی مانور کردند و نوشتند: «علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران به بازیکنان گفته که مواظب لباس های خود باشند و آنها را به کسی ندهند.» این خبرها زمانی منتشر شد که علی کفاشیان در تمرین روز جمعه ایران از اقتصاد مقاومتی و کمبود لباس حرف زد. البته شاید مردم دنیا به تازگی با چنین پدیده ای روبرو شده باشند ولی الان نزدیک به دو سال است که در تیم ملی رسم همین است. از زمانیکه اسپانسر جدید با تیم ملی قرارداد بست، وضعیت دقیقا به همین شکل بود. روز اول برای بازیکنان و لباس ها قانون گذاشتند و از شست و شوی پیراهن ها خبر دادند؛ این در حالی است که در سراسر دنیا خبری از شستن لباس نیست. هر لباس مخصوص یک بازی است و برای بازی بعد، لباس های نو در اختیار تیم ملی های مختلف قرار می گیرد. در ایران اما با ظهور اسپانسر جدید، قانون عوض شد. در راه مقدماتی جام جهانی، بارها و بارها بازیکنان در محافل خصوصی داستان هایی باور نکردنی در این باره تعریف می کردند.
آن روزها حرف از یک «سبد بزرگ» در رختکن تیم ملی بود. سبدی که بازیکنان به محض ورود به رختکن آن را می‌دیدند. قانون بود که بعد از بازی باید لباس هایشان را به داخل سبد می‌انداختند تا پس از شسشتو در بازی بعدی دوباره تن شان می‌کردند. ولی یک بار یکی از بازیکنان کاری غیر از این انجام داد و به مشکل خورد.
اما این بازیکن چه کسی بود و داستان مربوط به کدام بازی است؟ محمدرضا خلعتبری در راه مقدماتی جام ملت های استرالیا، بعد از بازی تایلند در بانکوک، پیراهن خود را به یکی از طرفداران داد. او در این بازی به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت و این اشتباه بزرگ را مرتکب شد. تیم ملی از بانکوک باید سریعا راهی تایلند می شد تا با لبنان بازی کند و خلعتبری لباس نداشت! بدین ترتیب کروش مجبور شد تا نام او را از لیست تیم ملی حذف کند تا از روی سکو بازی را ببیند. این «عبرتی» شد برای مهاجم تیم ملی که دیگر این اشتباه را مرتکب نشود. خلعتبری حالا حتی به دوستان نزدیکش هم لباس نمی دهد چون می ترسد جام جهانی را هم از دست بدهد!
در کنار تمام مشغله ها در آستانه جام جهانی، حالا لباس هم تبدیل به معضلی برای تیم ملی شده است. بازیکنان به طعنه در این باره حرف می زنند و می گویند: «لباس ها را دو دستی بچسبید.» بی دلیل نیست که امروز ایران در آستانه جام جهانی، تبدیل به سوژه رسانه های دنیا شده است. با این اتفاقات همه احتمالا به یاد اولین صعود تیم ملی هند به جام جهانی(1950) می افتند؛ وقتی هندی ها به دلیل مشکلات مالی ابتدا قرار بود پابرهنه در جام حاضر شوند اما در پایان به خاطر همین مشکلات اصلا نتوانستند به برزیل برسند و در جام جهانی بازی کنند. ایران سال ها سال بعد، در چنین عصری وضعیتی مشابه با هند آن روزها دارد... بازیکنان تیم ملی حالا ترس آن را دارند که پس از بازی های دوستانه و رسمی بخواهند لباس خود را با بازیکنان حریف عوض کنند. در بازی تاریخی ایران و برزیل در دوحه، نقل است که بازیکنان برزیل تمام لباس های خود را تا شده به رختکن تیم ملی فرستادند و وقتی قرار شد ایرانی ها لباس شان را به برزیلی ها بدهند، متوجه شدند شماره ها و اسم ها کنده شده. حالا تصور کنید قرار باشد هاشم بیک زاده در جام جهانی لباس خود را با مسی عوض کند. آیا با این شرایط ممکن است؟!
43 43

منبع: خبرآنلاین