بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان قافیه را به رئال مادرید قهرمان نهایی این رقابت ها باخت اما از لحاظ نام و برند برتری قابل توجهی نسبت به قهرمان اروپا دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رئال مادرید زمانی ارزشمندترین برند فوتبالی روی زمین بود اما به دلیل بحران اقتصادی چند سال اخیر اسپانیا به رده سوم رده بندی نزول کرده بود که حالا به خاطر کسب دهمین عنوان قهرمانی اروپا به رده دوم صعود کرد. بایرن اما پادشاه اقتصادی اروپا است. این باشگاه که با کسب بیشترین میزان امتیاز در تاریخ بوندس لیگا به قهرمانی این فصل خودش دست یافته ارزشی معادل 531 میلیون پوند دارد. رئال هم بعد از قهرمانی اخیرش در اروپا برای اولین بار بعد از سال 2010 با 480 میلیون یورو بالاتر از همه تیم های لیگ برتر انگلیس قرار گرفته. ارزش برند منچستر یونایتد به خاطر فصل ناامید کننده و ناموفقی که با دیوید مویس داشت کاهش پیدا کرده. این باشگاه که تا سال ها با ارزش ترین برند فوتبالی جهان بود  و 439 میلیون پوند ارزش داشت ، در سال 2014  بعد از اعلام بازنشستگی سر الکس فرگوسن و کسب رده هفتم جدول، با کاش 60 میلیون پوندی مواجه شده. نکته ناراحت کننده تر برای شیاطین سرخ این است که منچستر سیتی رقیب محلی آن ها در رده بندی با ارزش ترین باشگاه های جهان از رتبه نهم به پنجم صعود کرده و این را مدیون کسب دومین جام قهرمانی اش در لیگ برتر طی سه سال اخیر است. سیتی جام اتحادیه را هم بالای سر برده و ارزش برند ان ها که رو به رشد است حالا به بیش از 300 میلیون پوند رسیده. اتلتیکو مادرید هم با افزایش ارزش خودش مواجه شده و تیم دیگو سیمئونه حالا در این رده بندی جایگاه نوزدهم را دارد. پاری سن ژرمن قهرمان فرانسه هم برای اولین بار به جمع ده تیم برتر از پنجاه برند فوتبالی جهان راه یافته. پاریسی ها افزایش ارزش خودشان را مدیون اسپانسری چون خطوط هوایی امارات و هوآوی کمپانی چینی هستند. در رده بندی کلی بعد از بایرن، رئال و یونایتد، باشگاه های بارسلونا، سیتی، آرسنال، چلسی، لیورپول، دورتموند و پاری سن ژرمن رتبه های بعدی را اشغال کرده اند.ارزش برند به مبلغی گفته می شود که خریدار برای استفاده از حق نام تجاری یک برند باید بپردازد.

252 43

 

منبع: خبرآنلاین