تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۹

شب گذشته و بعد از خبر سراسری 21 شبکه اول سیما مستندی پخش کرد که بدون اشاره به محتوایش، تایید کننده نگرانی اهل فن در خصوص دلواپسی رسانه ملی بود.

در یک جمله  می‌توان از عمق فاجعه ای که در رسانه ملی سالهاست در حال رقم خوردن است و البته با روی کار آمدن دولت جدید قوت گرفته (دلیلش هم واضح است؛ سکوت هشت ساله)، مطمئن شد و به حال آن با خنده ای خفیف، گریست! 

آن یک جمله اینجاست، دقت بفرمایید:

مستند «سال فرهنگ» کاری از گروه «سیاسی» شبکه اول سیما...

این یادداشت همین جا می تواند تمام شود اما اجازه بدهید برای توجه بیشتر به عمق بی طرفی(!؟) رسانه ملی در خصوص برنامه های مختلف بویژه مستندهای فرهنگی، به یک نکته دیگر هم اشاره شود. در این مستند 25 دقیقه ای که از سینما تا مطبوعات و کتاب و نقد و ازادی بیان در بیان امام عزیزمان، اشاره شده بود، هر از گاهی علاوه بر تصاویر آرشیوی و گفتار متن راوی، با افاضات یک نماینده مجلس تکمیل می شد. فکر می کنید این نماینده مجلس کیست؟ علی القاعده باید عضو کمیسیون فرهنگی مجلس باشد یا یک فعال فرهنگی و...

اما همانطور که مستند سال فرهنگ را گروه سیاسی آماده می کند، میهمان ویژه این مستند هم عضو کمیسیون اجتماعی مجلس است!

همان نماینده محترمی که چند روز قبل با ذکر خاطراتی از دولت سید محمد خاتمی و حضور قهرمانانه خود در کابینه اصلاحات در صدر اخبار داغ و جنجالی قرار گرفت.

شما پیدا کنید پرتقال فروش پرمدعایی را که ادعای بی طرفی دارد اما سیاسی کاری از صدر و ساقه و ریشه اش بیرون زده است!

حالا شاید بهتر بتوان بین خبرهای جدید بیست و سی و حملات بی منطق و بی مبنا و دروغین به وزارت ارشاد آنهم به بهانه مانتوی کوتاه لباس فروشی ها و مجوز فلان نشریه ارتباط «منطقی» پیدا کرد.

 

منبع: خبرآنلاین