ایسنا نوشت:

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از حضور وزرای صنعت، معدن و اقتصاد در این کمیسیون و پیشنهاد اعضای کمیسیون اقتصادی به منظور تقسیم‌بندی بدهکاران بانکی خبر داد.

عبدالکریم رجبی درباره جلسه امروز این کمیسیون توضیح داد: کارآفرینان از نقاط مختلف کشور جمع شده بودند و مسائل و مشکلاتشان مطرح شد. وزیر صنعت و وزیر اقتصاد و مدیرعاملان بانک‌ها نیز توضیحاتی دادند. مشکل اصلی ظرفیت پایین تولید در بنگاه‌های تولیدی بود.

او ادامه داد: کارآفرینان از بانک‌ها گله داشتند که حمایت کافی از تولیدکنندگان ندارند و از وزیر اقتصاد خواستند که در این زمینه ورود پیدا کرده و مشکلات را حل کنند. وزرای مربوطه نیز تا جایی که توانستند قول‌ها و راهکارهایی ارائه دادند.

نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: وزارت اقتصاد قرار است لایحه‌ای درباره افزایش سرمایه بانک‌ها با هدف حمایت از تولید و راه‌حل‌هایی برای تسویه بدهی به بانک‌ها به مجلس بیاورد. در حال حاضر بدهی و معوقات بانک‌ها که قبلا حدود ۸۰ هزار میلیارد بود، ۱۵۰ هزار میلیارد است که به بدهی دولت و اشخاص مربوط می‌شود.

او اضافه کرد: قرار است این لایحه به مجلس ارائه شود تا ما راه‌حلی پیدا کنیم که چگونه دولت می‌تواند بدهی خود به بانک‌ها را تسویه کند. پیشنهاداتی نیز از سوی نمایندگان مطرح شد که بدهکاران را به گروه بدهکاران تولیدی و غیرتولیدی و بدهکاران خوش‌حساب و بدحساب تقسیم‌بندی کند که نشان دهد مجلس و دولت تلاش می‌کنند برای حمایت از تولید و تولیدکننده قدم بردارند.

 

23503

منبع: ایسنا