علی کفاشیان می گوید جام جهانی 2014 باعث شد فوتبال ایران به خودباوری برسد.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين؛ علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال امشب (چهارشنبه) مهمان برنامه بيست چهارده بود. او كه بعد از جام جهاني براي اولين بار در يك برنامه زنده تلويزيوني حضور پيدا كرده بود، در ابتدا در مورد عملكرد تيم ملي در برزيل گفت: «قبل از جام جهاني دغدغه هاي زيادي وجود داشت اما همه ديديم كه آقاي كروش تيم يكدستي را در جام جهاني به ميدان فرستاد. حالا وضعيت طوري شده كه همه بازيكنان كروش را مي خواهند. قبول دارم كه خواستن او خودجوش است و به يك خواسته عمومي تبديل شده است.»

او در مورد تمديد قرارداد كارلوس كروش گفت: «آقاي كروش حرف از پيشنهاد رسمي زده و قرار است فردا رسما قرارداد مكتوبي به او ارائه كنيم.»

كفاشيان در پاسخ به اين سوال كه چرا پيش از آغاز جام جهاني براي تمديد قرارداد كروش اقدامي نشد، گفت: «به هر حال فدراسيون دغدغه هاي خودش را دارد. ما هنوز هم مشكل مالي داريم. اينكه آقاي گودرزي مي گويد فدراسيون بابت تبليغات محيطي ليگ برتر و پاداش فيفا بودجه كافي را در اختيار دارد بايد بگويم كه پول تبليغات محيطي بايد بين باشگاه ها تقسيم شود. پاداش 8 ميليون دلاري فيفا براي جام جهاني هم تنها بودجه يكسال فدراسيون را تامين مي كند كه 10 درصد آن براي كروش است.»

رئيس فدراسيون فوتبال در توضيح اينكه چرا انتخاب محل كمپ هاي تمريني تيم ملي پيش از جام جهاني بر عهده كروش بود، گفت: «كروش خودش از چند ما قبل براي بازديد از كمپ ها اقدام كرده بود و تصميمش را گرفته بود. اگر فرد ديگري هم مسئول اين كار مي شد و كمپ ديگري را انتخاب مي كرد، خود كروش آن را قبول نداشت.»

كفاشيان در بخش ديگري از صحبت هايش گفت: «ما كه هميشه پشت كروش بوديم و از او حمايت كرديم. حتي در زماني كه از او انتقاد مي شد. حالا او قهرماني ملي شده و همه فدراسيون را مقصر مي دانند كه چرا قرارداد او تمديد نمي شود.»

او با قدرداني از زحمات هواداران تيم ملي در برزيل گفت: «حمايت هايي كه مردم در برزيل از تيم ملي كردند بسيار ارزشمند بود. تا قبل از جام جهاني حتي خود فدراسيون هم خود باوري نداشت و مي گفتيم اي كاش در جام جهاني كمتر گل بخوريم اما حالا به اين باور رسيده ايم كه مي توانيم در آينده از دور اول و حتي دور دوم جام جهاني هم صعود كنيم. تا قبل از جام جهاني هجمه هاي زيادي عليه فوتبال ايران بود اما حالا فضاي فوتبال كشور بهتر شده است.»

252 41

 

منبع: خبرآنلاین