فارس نوشت:

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش در گزارش خود اعلام کرده است که دو تن از مدیران خاطی در خصوص اخذ اجباری وجه هنگام ثبت نام عزل شده‌اند.

فرهاد بشیری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این پرسش که «به نظر شما چرا علی رغم تأکید بر عدم دریافت هیچ وجهی هنگام ثبت نام، باز هم شاهد اخذ اجباری وجه هستیم»، گفت: اخذ وجه اگر به صورت اجباری باشد، خلاف قانون است و مسئولان وزارت آموزش و پرورش در استان‌ها و مناطق آموزش و پرورش باید با این موضوع برخورد قانونی کنند.

او ادامه داد: معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش نیز در گزارش خود اعلام کرده بود که دو تن از مدیران خاطی را در این خصوص عزل کرده‌اند.

بشیری گفت: اگر اولیا با چنین مسئله‌ای روبه‌رو شدند می‌توانند به مراکز آموزش و پرورش اعلام کنند تا با آن برخورد شود و درجلسه‌ای که برگزار شد مقرر شد کمیسیون آموزش مجلس و وزارت آموزش و پرورش شماره‌های تماسی را اعلام کنند تا مردم شکایت‌های خود را انعکاس دهند تا با آن برخورد قانونی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص «آخرین تصمیمات جلسه اعضای کمیسیون آموزش با مسئولان آموزش و پرورش»، گفت: دو طرح در این جلسه مطرح شد که رأی نیاورد؛ یکی طرح هیأت امنایی شدن آموزش و پرورش مناطق و استان‌ها بود و دیگری طرح قرآن در خانه بود که آن نیز رأی نیاورد.


23231

 

منبع: فارس
"