به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی امروز گرمترین روز پایتخت در سال جاری بود و دمای تهران به 42 درجه رسید. این درحالی است که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که هوا از فردا کمی افت دما داشته باشد.

احد وظیفه مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی دراین باره به ایسنا گفت: براساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی یکشنبه و دوشنبه وزش باد شدید و گرد و خاک در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر و شمال خلیج فارس پیش‌بینی می شود.

وی با بیان این که دریای خزر از بعدازظهر یکشنبه تا پایان روز سه‌شنبه مواج خواهد بود، افزود: دوشنبه و سه‌شنبه بعدازظهر در استانهای گیلان، مازندران، گستان و خراسان شمالی افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می شود و این وضعیت در استان گلستان شدت بیشتری خواهد داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از وزش باد نسبتا شدید و تولید گردوخاک در استان سمنان طی دو روز آینده خبر داد و افزود: از اواخر وقت یکشنبه و دوشنبه وزش باد نسبتا شدید غربی در قزوین، البرز و مناطق غربی تهران پیش‌بینی می‌شود، آسمان استان‌های تهران، البرز، قم، یزد و شمال اصفهان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه گردوخاک داشته باشد.

وی افزود: از دوشنبه شب مجددا طوفان و گردوخاک در منطقه زابل آغاز خواهد شد و تقریبا تا پایان هفته ادامه خواهد داشت از اینرو از سه‌شنبه تا پنجشنبه دید افقی و کیفیت هوا در استانهای شرق و جنوب شرق کاهش خواهد یافت. همچنین طی سه روز آینده نیمه غربی و مناطق مرکزی خلیج فارس و سواحل دریای عمان مواج خواهد بود.

وی به وضع هوای تهران اشاره کرد گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز دوشنبه صاف همراه با باد و گردوخاک در شهرهای غربی وزش باد شدید خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با یک درجه افزایش به 27 و 39 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت صاف همراه با بادوگردوخاکپیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 36 و 24 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

همچنین نقشینه - کارشناس هواشناسی با بیان اینکه تهران از فردا با نفوذ جریانات سرد شمالی خنک خواهد شد، گفت: دامنه‌های شمالی البرز 5 تا 8 درجه و دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان تهران 3 تا 5 درجه خنک‌تر خواهد شد.

وی در رابطه با سابقه گرمای 40 درجه برای تهران، گفت: این دما در سال‌های قبل و همین روزها نیز وجود داشته و موضوع بی‌سابقه‌ای برای تهران نیست.

عکسها: تسنیم

47282

منبع: خبرآنلاین
"