مدیر کل سازمان هواشناسی گفت: بارش باران در استانهای شمالی و وزش باد در استانهای اصفهان و قم سبب خنک شدن بیشتر شهرها می شود.

احد وظیفه به خبرآنلاین گفت: به سبب بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد از اواخر وقت دوشنبه و سه شنبه، در استان گلستان و شرق استان مازندران آب گرفتگی معابر عمومی پیش بینی می شود.

او گفت: بررسی و تحلیل نقشه هاي پیش یابی هواشناسی نشان می دهد، امروز خراسان شمالی و تا سه روز آینده در استان هاي مازندران، گستان نیمه ابري در برخی ساعات بارش باران و وزش باد
پیش بینی می شود.

او گفت: تهران، استان مرکزی، استانهای شمالی کمی خنک می شوند و وزش باد هم پیش بینی می شود.

وظیفه ادامه داد: درهمین مدت در برخی مناطق جنوب شرق کشور، در استان هاي هرمزگان، جنوب سیستان وبلوچستان، جنوب کرمان افزایش ابر در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده در ارتفاعات استان کرمان احتمال رعدوبرق رخ می دهد.

او با بیان اینکه از امروز سه شنبه تا اواخر هفته باد شدید در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور می وزد گفت: با وزش باد، بویژه در شمال استان سیستان وبلوچستان باد و گردوخاك و کاهش قابل توجه دید افقی رخ می دهد.

وظیفه گفت: از سه شنبه شب به سبب افزایش سرعت وزش باد در جنوب سمنان، شمال اصفهان، قم، مرکزي در بعضی ساعات غبار آلود و در استان البرز و جنوب استان تهران وزش باد پیش
بینی می شود.

او تاکید کرد: روز سه شنبه شرق خلیج فارس و به تدریج از اواخر روز سه شنبه ودر روز چهارشنبه تنگه هرمز نیز مواج می شود. همچنین در روز سه شنبه دریاي خزر هم مواج است.


46232

منبع: خبرآنلاین
"