با پایان ماه رمضان و همزمانی تعطیلات عید فطر با تعطیلات آخر هفته حجم مسافرت ها به استان های شمالی به بالاترین حد خود رسیده است.به گفته رئیس پلیس راه کشور ترافیک سنگین در برخی جاده ها موجب اختلال در تردد و حتی گاهی توقف مسافران در کنار جاده ها شده است.تصاویری که مشاهده می کنید مربوط به رافیک سنگین در جاده فیروزکوه است.

حمیدرضا رنجبرگل‌افشانی با بیان اینکه حجم ترافیک در جاده دماوند به فیروزکوه هم‌چنان سنگین است به فارس گفت: مسافران از اقصی نقاط کشور هم‌چنان به سمت استان مازندران در حال حرکت هستند.

وی با بیان اینکه حجم ترافیک به سوی محور هراز سنگین است، گفت: در سه لاین جاده، بار ترافیکی سنگین است و خوشبختانه توقفی در مسیرها وجود ندارد؛ خودروها تنها دقایقی در منطقه گیلاوند متوقف می‌شوند.

فرمانده پلیس راه دماوند- فیروزکوه با بیان اینکه سرعت خودروها بعد از منطقه گیلاوند، به میانگین 100 کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد، گفت: با توجه به حجم زیاد خودروها در جاده‌ها، تردد تریلر و کامیون‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

رنجبرگل‌افشانی با بیان اینکه دیشب تردد تریلر و کامیون‌ها آزاد نشد، گفت: زمان آزاد شدن تردد تریلرها و کامیون‌ها مشخص نیست و بستگی به حجم بار ترافیک دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تصادف جانی و جدی تاکنون در این جاده ها رخ نداده است، گفت: تنها پنج تصادف خسارتی زیر دو میلیون تومان اتفاق افتاد؛ به دلیل اینکه ترافیک سنگین است، تصادف جدی و تلفات جانی به وجود نمی‌آید.

فرمانده پلیس راه دماوند- فیروزکوه گفت: رانندگان در ترافیک صبر و حوصله داشته باشند؛ با سرعت مجاز حرکت و در ترافیک فاصله خود را با خودروی جلویی حفظ کنند.

رنجبرگل‌افشانی گفت: در صورت مشاهده تخلف از سوی رانندگان با آن‌ها برخورد جدی می‌شود؛ جریمه‌های سنگین و توقیف خودروها از جمله برخورد‌ پلیس راهور با رانندگان متخلف است؛ همچنین با دو تخلف هم‌زمان، خودرو به مدت 72 ساعت در پارکینگ متوقف می‌شود.

عکسها: ایسنا
47282

منبع: خبرآنلاین
"