فارس نوشت:

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه دفاع خاتمی و مهاجرانی از وزیر علوم نشان‌دهنده درست بودن استیضاح است، گفت: لاریجانی، ابوترابی و باهنر با احقاق حق مردم با نظام همراهی کنند.

سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: هیات رئیسه مجلس می‌داند که بحث استیضاح فقط استیضاح یک وزیر نیست بلکه بحث سرنوشت انقلاب است، سرنوشت انقلاب باید در دست چه کسانی باشد؟ در دست افرادی که مبانی انقلاب را به درستی اجرا نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه مجلس و در راس آن لاریجانی ناظر عملکرد دولت است، گفت: لاریجانی باید بداند بحث بسیار حساسی را در پیش داریم، با توجه به اینکه علم یکی از پایه‌های اساسی قدرت کشور است باید بدانیم پیشرفت علمی کشور در یک سال گذشته از دانشجوپروری به سمت باشگاه احزاب رفته است و باعث رکود کشور شده و پیش‌بینی می‌َشود با این مدیریت حتما دانشگاه‌ها با تشنج گسترده‌تری مواجه شوند.

صلاحی ادامه داد: برخی در دانشگاه‌ها به دنبال یارگیری سیاسی هستند و نیروهای نظام که منسجم‌تر از 10 سال گذشته شده‌اند ساکت نمی‌نشینند.

وی گفت: اشتباه فرجی دانا این است که وزارتخانه را در اختیار حلقه‌ای قرار داده است که فتنه 88 را ایجاد کردند. امروز نظام منطقه را مدیریت می‌کند و نمی‌توانیم اجازه دهیم برخی دانشگاه‌ها را محل چالش قرار دهند.

وی با بیان اینکه کمرنگ کردن نیروهای ارزشی در داخل دانشگاه‌ها طرح آمریکایی است، گفت: اگر در داخل دانشگاه‌ها با نیروهای ارزشی مقابله شود تشنج به کف خیابان‌ها آمده و به ضرر نظام است و امیدواریم لاریجانی به عنوان بزرگ مجلس این قضیه را در نظر بگیرد.

وی افزود: لاریجانی یک ماه به وزیر علوم فرصت داد ولی هیچ کدام از خواسته‌های استیضاح کنندگان برآورده نشد و حتی تعداد استیضاح‌کنندگان بالاتر رفت بنابراین با توجه به اینکه وزیر علوم حاضر نیست روند خود را اصلاح کند مجلس باید با نظام همراهی کرده و شرایط دانشگاه‌ها را درک کند.

وی با اشاره به دفاع خاتمی و مهاجرانی از وزیر علوم گفت: دفاع خاتمی و مهاجرانی نشان می‌دهد که عملکرد استیضاح‌کنندگان درست بوده است و لاریجانی، ابوترابی و باهنر باید با در نظر گرفتن این مسائل با نظام همراهی کنند زیرا در دانشگاه‌ها علیه نظام کار می‌شود.

 

23503

منبع: فارس
"