عوامل اجرایی حج۹۳ از جمله؛ مدیران کاروان‌ها، روحانیون، پزشکان و زائران می‌توانند اخبار واطلاعات مربوط به کاروان‌های خود قبل از سفر حج و حین سفر، خاطرات و اتفاقات مهم، تصاویر ویژه از زیارات و غیره را برای انتشار در پایگاه حج ارائه دهند.

‬‎به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مديرمسؤول پايگاه اطلاع رساني حَج اظهار داشت: همزمان با آغاز اعزام زائران و حجاج ايراني به سرزمين وحي، زائران و عوامل اجرايي حج و زيارت از جمله مديران، روحانيون، پزشكان و... مي‌توانند اخبار، اطلاعات و تصاوير خود از فرآيند حج و زيارت را جهت انتشار در رسانه‌ها به پايگاه اطلاع رساني حج ارسال دارند.

حجت‌الاسلام روزبه بركت‌رضايي، ارسال اخبار و گزارشهاي روزانه براي انتشار در پايگاه اطلاع رساني حج و رسانه‌هاي كشور، تقويت روح باورهاي ديني، قانونگرايى، انضباط اجتماعى، روحيه كار جمعى، پرهيز از اسراف و اهتمام به استفاده بهينه از فرصت‌هاي زيارتي، مقابله با جريانات انحرافى در حوزه دين و زدودن خرافات و موهومات و ارتباط موثر با زائران نخبه و استفاده از توانايي هاي زائران در ارتقاء بخشي امور ارتباطات و اطلاع رساني زيارت، را از اهداف راه اندازي اين شبكه دانست.

وي توجه به زائران جوان به ويژه دانش آموزان، دانشجويان و طلاب، توجه به زائران ايثارگر و خانواده‌هاي شهدا، تبيين و تشويق زيارت دسته جمعي، ترسيم فضاي معنوي و واقعيات زيارات براي زائران؛ قبل از سفر، تبيين ناهنجاري‌هاي سفر و بيان قوانين كشور ميزبان و استفاده از ابزارهاى اطلاع رساني براى پيشگيرى و مقابله با ناهنجارى‏هاى سفرهاي زيارتي را از ديگر اهداف راه‌اندازي اين شبكه برشمرد.

بركت رضايي در پايان تاكيد كرد: زائران و مخاطبان محترم براي ارسال مطالب خود بايد چند نكته را در نظر داشته باشند؛

۱. مطالب اختصاصي يا گردآوري شده مي‌تواند در قالب: ايده، عكس، گزارش تحليلي، انتقادي، خبري و... باشد.

۲. مطالب ارسال شده حتي الامكان حاوي اطلاعات دقيق و ترجيحا با نام و نام خانوادگي فرستنده باشد.

۳. مطالب ارسالي به زبان و فونت فارسي باشد و از ارسال تصاوير در متن فايلهاي word خودداري شود.

۴. حجم فايل تصويري ارسالي (به صورت gif يا jpg) و سايز آن نيز كمتر از ۸۰۰ در ۴۰۰ نباشد.

شايان ذكر است، علاقه‌مندان اخبار، اطلاعات و تصاوير خود را به آدرس پست الكترونيك(hajj.ir@gmail.com)ارسال كنند.

در موسم حج امسال بيش از ۶۱ هزار ايراني به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند كه نخستين گروه زائران ۱۴ شهريور ماه عازم مدينه منوره خواهند شد.

۴۷۴۷

منبع: خبرآنلاین
"